9:32 1399/04/29

به گزارش  مفتاح و به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، ایوب درویشی در حاشیه برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: مجموعه مدیریت استان در خصوص رعایت پروتکل ها و نظارت بر روند اجرایی آن تاکید ویژه ای دارد.

وی یادآور شد: مطب پزشکان و مساجد و مراکز مذهبی از جمله مراکزی هستند که از آنها انتظار بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

معاون استاندار اصفهان تاکید کرد: مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اماکنی که از آنها مایحتاج و خوراکی‌های خود را تهیه می‌کنند نگرانی‌های بیشتری دارند و به طور قطع با هماهنگی دستگاه قضایی با چنین مراکزی برخورد قاطع‌تری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بخش ادارات سختگیری بیشتری صورت گرفته و آمار گواه رعایت ۷۶ درصدی پروتکل‌ها در این بخش است همچنین در بخش صنعت رعایت ۷۲ درصدی، در بخش اصناف رعایت ۶۷ درصدی هستیم که البته برخورد با اصناف و واحدهای متخلف و ادارات سنگین‌تر خواهد بود.

درویشی با بیان اینکه پیش از این ۲۲ درصد پروتکل‌ها اجرا می شد، افزود: در روزهای اخیر این میزان به ۴۵ درصد رسید و مردم همکاری بسیار خوبی دارند.

وی تصریح کرد: بی شک اگر این دستورالعملها رعایت شود، شاهد کاهش بیماری در جامعه خواهیم بود.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر چه این بیماری واکسن ندارد ولی راهکار مبارزه با آن سخت نیست و با سه اقدام زدن ماسک، رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله گذاری و پرهیز از تجمعات می‌توان ابتلا را به حداقل رساند.

وی تاکید کرد: تجمعات در شهرهای قرمز ممنوع و در شهرهای زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر است.

درویشی با اشاره به جایگاه اطلاع رسانی در آگاه سازی جامعه، ادامه داد: لازمه اطلاع رسانی صحیح بسیج ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در راستای کمک به علوم پزشکی به منظور همافزایی و ارتباط تنگاتنگ با مردم است.

وی اظهارکرد: پیش بینی می‌شود در موج دوم بیماری کرونا با حجم ۲ برابر نسبت به گذشته مواجه باشیم و لذا باید میزان رعایت موازین بهداشتی ۲ برابر شود.

معاون استاندار اصفهان اضافه کرد: مجموعه مدیریت استان تلاش می‌کند با تامین تجهیزات پزشکی، تقویت انگیزه‌ها و تامین نیروی انسانی کافی تاب آوری در دو بخش پزشکی و اقتصادی را به منظور حفظ سلامت و تامین معیشت و اقتصاد مردم در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: بی شک سلامت کادر پزشکی و کارگران و تولید کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم دو جبهه سلامت و اقتصاد نقش بسزایی در مدیریت این دوران دارد.

درویشی با اشاره به ضرورت رعایت موازین اخلاقی در دوران کرونا، گفت: خود اظهاری، خود قرنطینگی و پنهان کاری نکردن، ننگ نداستن ابتلای به کرونا، مراجعه به پزشک در زمان بیماری از مهمترین موازین اخلاقی ویژه دوران کروناست.

مطالب پیشنهادی