17:36 1399/04/05

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در نشست بررسی وضعیت پروژه های عمرانی با حضور معاونان و مدیران شهری، با اشاره به اینکه این جلسه دو هفته یک‌بار ویژه بررسی وضعیت عمرانی شهر اصفهان با حضور همه مسئولان این حوزه تشکیل می شود و در  جلسه امروز بحث های مختلفی در مورد طرح های منطقه 5 و 3 مطرح شد، اظهار کرد: پروژه میدان امام علی (ع) از ابتدای کار مدیریت شهری مورد توجه ما قرار گرفت و با تشکیل کمیته ای قرار شد مشکلات این پروژه برطرف شود. شعبه فروشگاه رفاهی که به تازگی در این محل افتتاح شد، بر اساس گزارشات، مورد استقبال مردم و کسبه قرار گرفته است. از زمان بهره برداری از فروشگاه، رونق کسب و کار و رفت و آمد مردم در این منطقه زیاد شده که می تواند عامل محرکی برای رشد و توسعه منطقه باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در مورد میدان امام علی (ع) قرار شد نقاط ضعف رفع شود. هرچند پیشرفت کار در قسمت بازار کمر زرین خوب بوده است که باید با تشکیل کمیته عالی، برای استفاده بهتر از میدان امام علی (ع) تصمیم گیری شود.

 

وی در مورد نحوه بهره برداری از فضای اصلی میدان افزود: قرار شد در این فضا نمایشگاه های مختلف برگزار شود که در همین راستا معاونت فرهنگی ماموریت پیدا کرد تا در این زمینه طرح هایی ارایه دهد. هم اکنون چند طرح وجود دارد که اگر با فضای فرهنگی میدان منطبق باشد، اجرایی می شود.

 

وی در مورد پیشرفت پروژه اجلاس سران، اظهار کرد: پیگیری بهره بردار و نحوه بهره برداری از این پروژه در نشست امروز مسئولان عمرانی شهر مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تکمیل پروژه براساس اولویت بندی دنبال می شود تا مواردی که نیاز به مداخله بهره بردار دارد از سوی بهره بردار تکمیل شود.

شهردار اصفهان پیشرفت کنونی طرح را 84 درصد عنوان و اظهار کرد: تاکید ما همچنان این است که پروژه تا پایان 99 افتتاح شود و وقتی می گوییم پایان 99 منظور افتتاح سالن اجلاس است چراکه این پروژه مرکب از هتل و پاساژ است و بسیاری از اقدامات مانند زیرساخت ها، جدول کشی، خیابان سازی، فضای سبز،آب نما و سنگ فرش های بیرون تمام شده و 15 درصد باقی مانده در این پروژه مربوط به خریداری تجهیزات و نصب آنهاست.

* بلوار فرزانگان نیاز به تامین روشنایی از سوی اداره برق دارد

وی همچنین با بیان اینکه در آزادسازی های مربوط به رینگ چهارم حفاظتی شهر، افزود: منطقه 15 کار خود را به خوبی انجام داده است. تاخیرات اندکی که در پروژه مجموعه پل ها و تقاطع شهید سلیمانی ایجاد شده است با قول مدیرعامل سازمان عمران و تاکید معاونت عمرانی شهرداری جبران می شود.

نوروزی با اشاره به اینکه به دنبال افتتاح رسمی بلوار فرزانگان و پل آفتاب به عنوان دو پروژه بسیار مهم شهری هستیم، گفت: در فرصت مناسب و بعد از تامین روشنایی این پروژه که باید از سوی اداره برق صورت گیرد، این طرح هم افتتاح می شود. هم اکنون پیمانکار انتخاب و پایه های برق که به عهده شهرداری است نصب شده است.

وی در مورد ایستگاه متروی منطقه سه نیز اضافه کرد: این منطقه در خط دوم مترو چند ایستگاه دارد که ایستگاه میدان امام علی یکی از این ایستگاه هاست و تغییرات کوچکی در طرح آن داده شده است که در صورت ساخت، بزرگترین ایستگاه مترو در شهر اصفهان خواهد بود.

مطالب پیشنهادی