12:33 1399/03/10

زنان کشمیری قربانیان سوءاستفاده سربازان هندی با هدف سرکوب آزادی‌خواهان

تحقیقات نشان می‌دهد که طی ۳ دهه اخیر به بیش از ۱۱هزار بانوی مسلمان کشمیری تجاوز صورت گرفته و پرونده‌ای نیز علیه نظامیان هندی تشکیل نشده است.

به گزارش مفتاح وبه نقل از  دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از کشمیر مدیا سرویس، با افزایش تنش در منطقه اشغالی کشمیر نهادهای فعال این منطقه گزارش‌هایی در مورد پرونده‌های قدیمی منتشر کردند.

تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که نظامیان هندی برای تهدید آزادی‌خواهان کشمیری همواره از اهرم تجاوز به بانوان مسلمان استفاده و آن را تبدیل به اهرم فشاری علیه آزادی‌خواهان کردند.

گزارش‌ها حاکی است از ژانویه 1989 تاکنون بیش از 11 هزار و 204 بانوی کشمیری مورد تجاوز قرار گرفته و اقدام به تشکیل پرونده قضایی کرده‌اند ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

این در حالی است که به‌نظر می‌رسد تعداد بسیار زیاد دیگری از بانوان کشمیری نیز قربانی سوءاستفاده نظامیان هندی باشند ولی به‌دلایل مختلف از تشکیل پرونده قضایی خودداری کرده باشند.

«عمر عدیل دار» رئیس مجمع اجتماعی جوانان جامو و کشمیر در این خصوص می‌گوید: بانوان کشمیری که مورد سوءاستفاده قرار گرفتند به پیگیری دستگاه قضایی هند امیدوار بودند ولی هیچ اقدام مؤثری علیه نظامیانی که این فجایع  را به‌بار آوردند صورت نگرفت.

از سوی دیگر عملیات‌های نظامیان هندی علیه جوانان کشمیری افزایش یافته است و روز گذشته نیز دو جوان کشمیری در منطقه کولگام هدف شلیک گلوله نظامیان هندی قرار گرفته جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که شیوع بیماری کرونا در کشمیر مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه رقم زده است و به‌دلیل نبود امکانات درمانی و بهداشتی تاکنون 2238 نفر در کشمیر به کرونا مبتلا شده‌اند.

هند 295 روز پیش با لغو خودمختاری کشمیر تلاش کرد به‌صورت رسمی این منطقه را بخشی از خاک خود کند و با اسکان دادن غیرمسلمانان، عملاً کشمیری‌ها را به اقلیتی فاقد قدرت تبدیل کند.

موج اعتراضات مردمی دهلی‌نو را مجبور به اعمال حکومت نظامی در تمام این مدت کرده است و علی‌رغم وجود حکومت نظامی روزانه ده‌ها تجمع اعتراض‌آمیز در کشمیر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

 

مطالب پیشنهادی