12:02 1399/03/10

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل استانداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان در عین محروم بودن، مظلوم است زیرا بسیاری از مرکز نشین‌ها به محرومیت این استان باور ندارند و این در حالی است که در حاشیه شهرستان‌ها و حتی شهر اصفهان مراکزی وجود دارد که وضعیت زندگی آنها بدتر از وضعیت بسیاری از استان‌هایی است که در کشور به استان‌های محروم شناخته می‌شوند.

 

وی ادامه داد: این استان بزرگترین استان صنعتی بعد از تهران است و مشکلات اقتصادی، کارگری و رفاهی مربوط به خود را داراست.

 

رضایی خاطرنشان کرد: استان دارای واحدهای بزرگی چون ذوب آهن، فولاد مبارکه، پلی اکریل و امثال آن است که هر کدام مشکلات ویژه‌ای دارند.

 

وی اظهار کرد: ۶۵ درصد بیمه شدگان استان اصفهان عضو صندوق تامین اجتماعی هستند و از سوی دیگر از مجموع ۹۰ هزار عضو صندوق بازنشستگان ذوب آهن، بیش از ۶۵ هزار آن اصفهانی هستند و همینطور سایر صندوق‌ها کشوری و لشکری مشکلات مربوط به خود را دارند.

 

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات بوجود آمده در دوران کرونا و مسائل پس از کرونای واحدهای صنعتی و تولیدی استان گفت: در زمان حاضر قریب ۶۷ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کرده‌اند.

 

وی بیان کرد: انتظار استان آن است که سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و رفاه اجتماعی در این شرایط یاریگر استان در فائق شدن بر مسائل بوجود آمده باشند و مسائل استان را با نگاه ویژه دنبال کنند.

اخبار مربوط

ستاد بازسازی اقتصادی و جهش تولید در اصفهان تشکیل می‌شود

رضایی به همراهی و همدلی بخش‌های کارگری، کارفرمایی، تشکل‌های مرتبط با این دو بخش و همچنین بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تشکل‌های کارگری علاوه بر بصیرت، مسائل و مشکلات را به خوبی درک می کنند و درخواست‌هایی دارند که لازم است با دیده باز به آن پاسخ داده شود.

 

وی با اشاره به فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور خواست در صورت امکان ترتیبی اتخاذ شود، به صورت هر ۱۵ روز یکبار یا هر یک ماه یکبار از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در جلسات این ستاد حضور داشته باشید تا از نزدیک در جریان مشکلات بخش‌های مختلف و رفع آن گام برداشته شود.

 

رضایی همچنین با اشاره به نقش اصفهان در دفاع مقدس تصریح کرد: مردم این استان که از جان و مال خود در راه دفاع از این مملکت و نظام فداکاری کردند شایسته هر نوع خدمت رسانی و تلاش برای رفع مشکلات و تامین رفاهیات هستند.

 

مطالب پیشنهادی