13:39 1399/02/31

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا: نماز عید فطر فقط در مساجد محلات اصفهان برگزار می‌شود

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی روز سه‌شنبه در حاشیه سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: این تصمیم با هدف تمرکززدایی و فاصله‌گذاری اجتماعی گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: البته شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، همراه داشتن مُهر و لوازم شخصی و همچنین داشتن ماسک و دستکش، حتی‌المقدور بکوشند وجوه فطریه و کفارات خود را به‌منظور جلوگیری از انتقال و دست به دست شدن اسکناس، بصورت الکترونیکی بپردازند.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: امسال با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا، راهپیمایی روز جهانی قدس بصورت پیاده، موتوری یا خودرویی آن برگزار نمی‌شود و آحاد مردم به استماع سخنان رهبر معظم انقلاب در ساعت ۱۲ روز جمعه دوم خرداد ماه دعوت می‌شوند.

 

وی با اشاره به وضعیت هشدار استان خوزستان افزود: در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا قرار شد ایستگاه‌های کنترل و بازرسی در محورهای جنوبی و منتهی به خوزستان و استان‌های جنوبی فعال شود و در زمان حاضر ایستگاه پایش در محور الیگودرز به اصفهان فعال شده است.

 

غلامی گفت: همچنین کنترل‌های ویژه در ورودی فولادشهر، ویلاشهر، فولادشهر و بهارستان با توجه به اینکه این شهرها جمعیت قابل توجهی از خوزستانی‌های مقیم اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند و امکان حضور مسافران و میهمانان خوزستانی در آنها وجود دارد، برقرار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: همچنین مسافران ورودی استان‌های جنوبی به اصفهان در پایانه‌های استان با مسوولیت بهداشت و درمان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غربالگری خواهند شد.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به آغاز فعالیت رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت خود افزود: چیدمان پذیرایی در این رستوران‌ها باید متناسب با شرایط فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و عرضه کنندگان فست‌فودها نیز در صورت رعایت این شرایط می‌توانند نسبت به بازگشایی اماکن خود اقدام کنند و در صورت نداشتن فضای کافی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، به شکل بیرون‌بر اقدام به فعالیت خواهند کرد.

 

وی اظهار کرد: درباره دایر بودن یا نبودن تفرجگاه‌های شهرستانی با هماهنگی فرمانداری‌ها و مراکز شبکه بهداشت بر حسب مورد تصمیم‌گیری می‌شود.

 

غلامی ادامه داد: تمرینات تیم‌های لیگ بدون حضور تماشاگر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از ماه رمضان آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به آغاز فعالیت ورزشگاه‌ها و رشته‌های انفرادی ورزشی گفت: باشگاهای بدنسازی و ورزش‌های جمعی همچنان تعطیل خواهند بود.

 

سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به وجود ظرفیت کافی حمل و نقل شهری افزود: قطار شهری کماکان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و در صورتی که حجم سفرهای درون شهری بیش از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی شد، مترو بازگشایی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: به لحاظ حساسیت آرامستان‌های کاشان، آران و بیدگل و اصفهان، در روز عید فطر این مراکز تعطیل خواهند بود و همچنین فعالیت مراکز گلابگیری در کاشان، قمصر، نیاسر در تعطیلات عید فطر ممنوع است.

 

غلامی گفت: مراکز تفریحی شهرداری اصفهان جز باغ خزندگان، باغ پرندگان و آکواریوم که فضای محدودی دارند، امکان بازگشایی خواهند داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز در گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد در زمان حاضر چهار شهرستان اردستان، بویین میاندشت، خور و گلپایگان در استان در وضعیت سفید قرار دارند و این نشان می‌دهد که مردم همچنان باید مراقبت‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

 

مطالب پیشنهادی