14:24 1399/02/30

به گزارش مفتاح،  حسین بانک پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از مجموع بیمه شدگان سلامت 120هزار بیمه شامل خانواده شهدا، جانبازان، دانشجویان و طلاب، حدود 370 هزار بیمه کارمندان دولت و 270 هزار بیمه همگانی محسوب می‌شود که به طور رایگان در خدمت آنان قرار دارد اما 50 هزار بیمه تحت عنوان «بیمه ایرانیان» وجود دارد که حق بیمه را از 50 تا 100 درصد خود بیمه شوندگان پرداخت می‌کنند.

وی افزود: حدود 4 هزار و 960 بیمه بیماران خاص محسوب می‌شوند و شامل چهار گروه بیماران ام اس، کلیوی، تالاسمی و هموفیلی هستند که بیمه آن‌ها به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و به جهت عارضه‌ای که دارند فرانشیزی بابت دارو دریافت نمی‌کنند چون معمولا داروهای آنان گران است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان پیرامون خدمات بیمه به مشتریان بیان کرد: در سال حدود یک میلیون خدمات بیمه‌گری عرضه می‌کنیم که از این آمار روزانه 4 هزار و 125 عملیات بیمه به مشتریان ارائه می‌دهیم که توسط ادارات، دفاتر پیشخوان دولت و مراکز انحصاری نمایندگی بیمه انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: با مصوبه دولت از تاریخ سیزدهم آبان 98 بیمه همگانی که به صورت رایگان انجام می‌گرفت به گونه‌ای درآمد که توانایی پرداخت بیمه‌شوندگان با شرکت در آزمونی توسط سایت وزارت دفاع سنجیده می‌شد که اگر در این آزمون جزء دهک‌های بالای 4 به شمار آیند در امر پرداخت حق بیمه خود مشارکت داده می‌شوند که باتوجه به این عمل تا کنون نیمی از شرکت‌کنندگان همچنان به صورت رایگان پرداخت می‌کنند، لازم به ذکر است حق بیمه افراد 55 هزار و 700 تومان در ماه است.

بانک با اشاره به دیگر فعالیت‌های سازمان اعلام کرد: براساس قوانین بودجه سال 99 سازمان‌های بیمه موظف شدند که نسخه نویسی الکترونیک انجام دهند که این فرایند از ابتدای خردادماه به صورت جدی ادامه می‌یابد و در آذرماه سال جاری همگی موظف به فعالیت الکترونیک هستند.

وی ادامه داد: کاری که در سال 97 انجام دادیم تبادل اکترونیکی اسناد بستری بود که در استان اصفهان انجام شد و سال گذشته در سطح کشور نیز این فعالیت به چرخه عمل درآمد تا حجم کاغذ مصرفی به حداقل برسد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خاطرنشان کرد: دستورالعمل جدید امضا شده با مشارکت مرکز بهداشت و سازمان بیمه سلامت شکل گرفته است که تاکید بر الکترونیکی شدن نسخ در داروخانه‌ها دارد بنابراین نسخه‌های ارائه شونده همه داروخانه‌ها از تیرماه امسال باید از وزارت بهداشت دریافت شود که در راستای عملیات نسخ الکترونیک است.

وی در خاتمه تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت هیچ گونه خدمات تلفنی ندارد و باید مردم مراقب سودجویانی باشند که از این‌طریق با آنان تماس می‌گیرند و درخواست‌هایی می‌کنند اما در بحث تایید دارو شماره 34166 آماده سوالات مردم به جای حضور در داروخانه‌ها است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی