13:17 1399/02/30

به گزارش مفتاح، استاندار اصفهان روز شنبه در حاشیه نشست استانی کرونا از برگزاری مراسم راهپیمایی ورز قدس در مناطق وشهرستان های سفید اصفهان خبر داد و گفت:قدس روز هماهنگی و نوع دوستی ما با مردم مظلوم فلسطین است از این رو روز قدس در شهرهایی که وضعیت سفید دارند(در حدود ۲۱۸ شهرستان کشور) همزمان با برگزاری نمازجمعه و قرائت قطعنامه برگزار می‌شود.

اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای  برگزاری هر گونه مراسم روز قدس را رد کرد.

?شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد:

?رهبر معظم انقلاب اسلامي در روز جهاني قدس به صورت زنده و تلويزيوني با مردم سخن خواهند گفت
?به منظور کسب فيض حداکثري از بيانات ولي‌امر مسلمين هيچ برنامه اي ديگري تحت عنوان روز قدس در هيچ‌ نقطه از کشور برگزار نخواهد شد.

?متن اطلاعیه:
?روز جهاني قدس يکي از برجسته‌ترين و ماندگارترين يادگاران احياگر اسلام ناب محمدي (صلی الله علیه و آله وسلم) حضرت امام خميني (رضوان الله تعالی علیه) و نماد صف‌بندي حق در مقابل باطل و مظهر حمايت جهاني از مردم رنج‌کشيده فلسطين است.

?روز قدس نمايش وحدت و يکپارچگي جهان اسلام به ويژه ملت مسلمان ايران در موضوع فلسطين و حمايت از آرمان قدس شريف به مثابه مسأله اول جهان است. آرماني که متعلق به همه ابناء آزادي‌خواه بشر و درد مشترک همه انسان‌هاي عدالت‌طلب به عنوان حادثه‌اي براي موحدين و مؤمنان در اعصار گذشته، حال و آينده از روزي که مسجدالاقصي پايه‌گذاري شد تا هميشه تاريخ است.

?يوم‌الله قدس روز دميدن خون تازه در رگ‌هاي امت اسلامي و برافراشته تر کردن پرچم مبارزه با رژيم صهيونيستي و مقاومت توأم با اميد و معنويت تا آزادي فلسطين و محو کامل غاصب قبله اول مسلمين و جرثومه فساد يعني رژيم جعلي، کودک‌کش و نژادپرست صهيونيستي است.

بي‌شک پاس داشت موضوع فلسطين به عنوان مسئله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعي و در هر شرايطي تعطيل‌ناپذير است، لذا در پي محدوديت‌هاي ناشي از شيوع ويروس کرونا و عدم امکان برگزاري شايسته و گسترده راهپيمايي سراسري، امسال روز جهاني قدس با ويژه برنامه‌اي بس گرانبها و استثنايي پاسداشته خواهد شد و آن عبارت است از: سخنراني مقتداي مقتدر و عظيم‌الشأن امت اسلامي (مدظله العالی) بر اين اساس در آخرين جمعه از ماه مبارک رمضان ( 2 خرداد 1399 ـ مصادف با 22 مي 2020 ميلادي) رهبر معظم انقلاب اسلامي ساعت 12:00 (به وقت تهران) به صورت زنده با امت اسلامي سخن خواهند گفت. اين سخنراني به صورت زنده از شبکه‌هاي مختلف راديويي و تلويزيوني داخلي و بين‌المللي پخش خواهد شد.

?به همين مناسبت و به منظور کسب فيض حداکثري از بيانات حکيمانه و راهگشاي ولي امر مسلمين، حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي (مدظله العالی) هيچ‌گونه برنامه‌اي تحت عنوان مراسم روز قدس در هيچ نقطه‌اي از کشور برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

بعد از شهید سلیمانی، سردار قاآنی نقش مهمی در محور مقاومت دارد

مطالب پیشنهادی