معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان: ساخت هتل در حریم خیابان تاریخی چهارباغ خلاف ضوابط و مقررات قانونی است

 

آیا ساخت هتل در حریم چهارباغ ‌عباسی منتفی می شود؟به گزارش مفتاح و به نقل از  خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به نگرانی کارشناسان شهرسازی، معماری و دوستداران میراث فرهنگی از تصمیم و صدور مجوز برای ساخت هتل در پلاک‌های کوچه ارفعی واقع در خیابان شیخ بهایی (لایه دوم چهارباغ) گفت: ساخت هتل در حریم خیابان تاریخی چهارباغ عباسی اصفهان با توجه به ابلاغ نشدن مصوبه کمیسیون ماده 5 به شهرداری ، خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.


محمد بنائیان افزود: مصوبه های کمیسیون ماده 5 استان اصفهان پس از برگزاری جلسه، برای بررسی و اعلام نظر به دفتر نظارت بر توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال می شود و در صورت بلامانع بودن، سایر مراحل قانونی صورت می گیرد.


وی افزود: در خصوص مصوبه ساخت هتل در حریم چهارباغ، در مکاتبه ایی بر اخذ نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تأکید و این موضوع به اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان هم منعکس شده است.


معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون نتیجه قطعی، به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 و مصوبه ایی هم برای ابلاغ به استانداری اصفهان ارسال نشده و هر اقدامی برای ساخت و ساز در محل مورد نظر خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.

بنائیان گفت: گروه نظارت عالیه این اداره کل، در بازدید از محل، تذکر لازم در خصوص اقدامات خلاف صورت گرفته را به شهرداری اصفهان ارسال کرده است.
چهارباغ عباسی یکی از خیابان‌های تاریخی کلانشهر بین میدان های امام حسین(ع) و انقلاب (سی و سه پل) قرار دارد و یادگار دوره صفویه است.

مطالب پیشنهادی