10:37 1399/02/23

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان اصفهان: تا چند روز دیگر مشکل تامین نهاده مرغداران حل می شود

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر ارز مورد نیاز برای تامین نهاده تخصیص یافته است گفت: تا چند روز آینده مرغداران این استان برای تامین نهاده مشکلی ندارند.


حسین ایراندوست، نهاده مورد نیاز روزانه 30 میلیون قطعه طیور گرسنه را در استان 2 هزار و 234 تن بیان کرد و افزود: برای حل مشکل مرغداران شرکت پشتیبانی امور دام این استان به میدان آمد و ذخایر اضطراری خود را در اختیار مرغداران قرار داد.

 

                                                                                                                                                                                   فیلم اصلی   

وی 90 درصد نهاده های طیور را در کشور وارداتی دانست و گفت: نهاده های دام خریداری شدهِ مرغداران با آنچه در ستاد تنظیم بازار مصوب شده بسیار فاصله دارد و کمبود این نهاده ها تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.


ایراندوست با بیان دونرخی شدن قیمت بازار آزاد و دولتی نهاده افزود : در حالیکه قیمت مصوب ذرت 1550 تومان و سویا ۲۴۰۰ تومان، است، اما مرغدار در بازار ذرت را با نرخ بالاتر ۲۴۰۰ تومان ، سویا را ۴۰۰۰ تومان و جوجه را 55۰۰ تومان خریداری می کند.


عضو اتحادیه مرغداران اصفهان بر برنامه ریزی مناسب دولت برای مرغ و تولیدکنندگان آن تاکید کرد و گفت: در یک ماه گذشته مرغداران این استان برای هر کیلوگرم مرغ بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان ضرر کرده اند.


زارع پور تاکید کرد: برای حفظ تولید مرغ یا باید قیمت آن تضمینی و یا به صورت آزاد اعلام شود.


وی گفت: مشکل حمل ونقل در روزهای قرنطینه کرونایی،افزایش جوجه ریزی برای تامین نیاز شب عید وکاهش تقاضا ونداشتن بازار خرید موجب مشکلات مرغداران برای تامین نهاده شده است.

مطالب پیشنهادی