20:10 1398/12/15

 

به گزارش مفتاح، استاندار اصفهان در خصوص مصوبات هشتمین جلسه ستاد مدیریت کرونا در اصفهان گفت: یکی از این مصوبات پیگیری مسئله زندان اصفهان و اتخاذ تمهیدات لازم در مقابله با سرایت احتمالی این بیماری در زندان اصفهان بود که خوشبختانه تصمیات خوبی برای آن پیش بینی شده است.

 

وی ادامه داد: ضدعفونی کردن ادارات و در دسترس قرار دادن وسایل ضدعفونی برای مراجعه کنندگان، از دیگر مصوبات این جلسه بود و در همین راستا به همه ادارات ابلاغ شد که نسبت به ضدعفونی کردن، گندزدایی از فضای محیطی و در دسترس قرار دادن وسایل پیشگیری برای مراجعه کنندگان اقدام کنند.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین براساس مصوبات این جلسه نیروهای مسلح مستقر در استان در خصوص گندزدایی از معابر، خودروها و ایستگاه‌ها در کنار شهرداری‌ها نقش ایفا می‌کنند و آموزش‌های بهداشتی در مناطق محروم توسط بسیج و نیروهای جهادی با هماهنگی مراکز درمان و بهداشتی استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

رضایی یادآور شد: در این جلسه فعالیت کمیته‌ای به عنوان کمیته تحقیق به منظور بررسی و تحلیل داده‌های آماری و اطلاعاتی در خصوص نحوه شیوع بیماری، منبع سرایت مبتلایان و افراد مشکوک به بیماری کرونا و امثال آن با بررسی‌های آماری و اپیدمولوژیستی مصوب شد که قطعا نتایج این تحلیل‌ها می تواند در جهت مدیریت این بیماری کمک شایانی داشته باشد.

ماسک های پارچه ای موثرتر از ماسک های سه لایه

وی افزود: با توجه به مصوبات جلسات قبل و پیگیری‌های معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان، ماسک‌های پارچه‌ای که مؤثرتر از ماسک‌های سه لایه است از امروز در مراکز کوثر و داروخانه‌های شبانه‌روزی توزیع می‌شود.

 

 رضایی گفت: کمیته قضایی ستاد استانی مبارزه به کرونا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده تاکید کرد به منظور حفظ آرامش و جلوگیری از احتکار با برخی از محتکران و اخلال‌گران در زمینه توزیع مایحتاج بهداشتی و درمانی در حد مفسدفی‌الارض برخورد خواهد شد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به تغییر فعالیت ستاد تسهیل سفر استان به ستاد پیشگیری از کرونا، تأکید کرد: مردم باید بدانند پذیرش مسافر در کمپ‌ها، زائرسرا، مهمان‌سراها، ورزشگاه‌ها، خانه‌های استیجاری و امثال آن ممنوع است و صرفا هتل‌ها به شرط دریافت مجوز از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تا ۲۰ اسفند می‌توانند نسبت به پذیرش مسافر اقدام کنند.

 

وی با اشاره به برپایی نماز جمعه توضیح داد: بر اساس بخشنامه ارسالی از ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص نحوه برگزاری نمازهای جمعه، با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی، نماز جمعه این هفته در سراسر شهرهای استان تعطیل شد و اطلاع رسانی آن از طریق شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه منعکس خواهد شد.

 

رضایی تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبات این جلسه، مقرر شد با کسانی که اقدام به تولید و نشر شایعات در فضای مجازی کرده و از این طریق آرامش جامعه را مختل و با روح وروان مردم بازی می‌کنند، برخورد قاطع صورت گیرد.

 

وی افزود: مردم باید نسبت به ویروس کرونا حساس باشند، ولی نترسند. ترس از این بیماری، از خود بیماری بدتر است  چون موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و برای تقویت این سیستم نیاز به شادی، نشاط و رعایت اصول بهداشتی است.

 

استاندار اصفهان یادآور شد: تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری توسط ستاد ملی پس از رصد وضعیت استان‌ها تا عصر جمعه مشخص و نتایج آن به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

رضایی خاطر نشان کرد که پیش‌بینی‌های لازم در خصوص فراهم کردن فضای بستری در صورت احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کنونی تدارک دیده شده است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان

مطالب پیشنهادی