سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صبح امروز در مصاحبه ای با ایرنا از برداشته شدن خرید و فروش ماسک پزشکی از سیستم داروخانه ها خبر داده بود. وی در این خبر گفته همه ماسک ها و تجهیزات مرتبط با کرونا توسط وزارت بهداشت خریداری شده و بدین طریق در اختیار بیمارستان ها و مراکز و خانه های بهداشتی قرار می گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اجرای این کار برای برخی شهرها از جمله اصفهان باید همچنان منتظر باشیم، خاطرنشان کرد: منتظر دستور سازمان غذا و دارو برای نحوه توزیع این اقلام هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی مواد ضد عفونی کننده و الکل از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای رفع نیاز مردم وارد بازار شود.

طبق گفته ایشان در حال حاضر ماسک وتجهیزات پزشکی فعلا در اختیار بیمارستان ها و مراکز درمانی است. نجیمی در این خصوص به خبرنگار مفتاح گفت: مردم عادی وقتی خودشان بیمار نیستند احتیاجی به ماسک ندارند. 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که مردم ممکن در معرض افراد آلوده که رعایت نکرده باشند قرار  بگیرند گفت: رعایت فاصله یک متر کافی است و این ویروس در هوا منتشر نمی شود. البته ممکن است در جاهایی که فاصله کمتر از یک متر می شود مثل مترو مردم احتیاج پیدا  کنند. 

وی در ادامه برای تهیه ماسک برای این فضا گفت: قرار است به زودی از طریق خانه های بهداشت ماسک در اختیار عموم قرار بگیرد. اما هنوز زمان و روند توزیع مشخص نشده است. 

 

اینکه ما دیر به فکر کرونا افتاده ایم به وضوح پیداست. کشور باید بسیار زودتر از این ها به فکر آماده سازی کشور برای مقابله با کرونا می افتاد. اینکه به مردم بگوییم ماسک احتیاج ندارید در حالی که وقتی کشور چین را می بینند که همگی ماسک زده اند، کمی برایشان غیر قابل باور است.  بلاخره هستند بعضی افراد که ممکن است رعایت نکنند وفروش نرفتن ماسک در داروخانه ها راه سو استفاده کنندگان را باز می کند. 

مطالب پیشنهادی