9:28 1398/11/28

به گزارش خبرنگار مفتاح، بهروز مهد لو در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی گفت: بخشنامه ای را سازمان امور مالیاتی در شهریور صادر کرد که هر شخص حقیقی وحقوقی غیر دولتی اگر بدهی مالیاتی قطعی داشته باشد و تا پایان مهرماه اصل مالیات را پرداخت می کرد شامل  100 درصد جریمه بخشوده می شد.

وی در ادامه افزود: بعد از مهرماه با پرداخت اصل مالیات واحدهای تولیدی 2 درصد و غیر تولیدی ها 4 درصد جریمه را پرداخت می کنندو شامل بخشودگی مالیاتی می شوند. در سه روز باقی مانده در بهمن ماه اگر واحد تولیدی اصل مالیات راپرداخت کند شامل  92 درصد بخشودگی و واحد غیر دولتی از 84 درصد بخشودگی می تواند استفاده کند.

مهد لو در ادامه گفت: در اول اسفندفعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی از 90 درصد و غیر تولیدی‌ها از  80 درصد بخشودگی می توانند استفاده کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص اظهارنامه مالیاتی بر اساس درامد وهزینه گفت: از سال 95 رسیدگی علی راس بود با توجه به شکایت بسیاری از فعالان اقتصادی که عنوان می شد حق رعایت نمی شود، قرار شد اصلاح انجام شود تا دیگر به این صورت انجام نشود، که به دلیل نبود زیر ساخت اجرا نشد اما در سال 99 به همه اصناف اعلام شده است که اظهار نامه باید بر مبنای درآمد و هزینه باشد.

وی با تاکید بر این نکته که با کتمان درآمد برخورد شدیدی می شود گفت: قانون ما را به سمت شفافیت می برد. ما در سال جدید اظهارنامه طبق درامد و هزینه مودی قبول می کنیم اما باید مودیان مالیاتی هزینه های خودشان را با سند ومدرک اثبات کنند. جرایم سنگین برای کتمان درامد وجود دارد. کتمان درامد 30 درصد جریمه غیر قابل بخشودگی دارد.

فرار مالیاتی 30هزار میلیارد تومانی

اصفهان پایلوت برخورد با فرارمالیاتی در کشور انتخاب شده است. این را مهد لو می گوید وادامه می دهد، در حال حاضر اصفهان پایلوت رسیدگی به پرونده های فرار مالیاتی در کشور انتخاب شده است و پرونده هایی که در اصفهان تشکیل شده است واز سایر استان ها هم آمده است رقم 30 هزار میلیاردی فرار مالیاتی را نشان می دهد.

طبق گفته مدیر کل امور مالیاتی 50 شغل در 15 گروه صنفی تا پایان سال باید در سامانه صندوق فروش ( پایانه پرداخت متصل به شبکه پرداخت بانکی) ثبت نام کنند وعملا از پوز استفاده کنند. مهد لو دراین خصوص گفت: زیر ساخت های لازم فراهم شده است و اطلاع رسانی هم انجام شده است و اصناف باید مانند پزشکان برای شفاف سازی در سامانه ثبت نام کنند و تاکنون تا کنون دفاتر خدمات الکترونیک 8درصد، دفاتر پیشخوان دولت 12 درصد، دفاتر اسناد رسمی 10 درصد، مشاوران حقوقی وخانواده 2 درصد ثبت نام کرده اند وبه مرور اصناف ثبت نام می کنند.

امسال اصفهان مکلف به تامین 10 هزار میلیارد تومان سهم مالیات کشور است که تا کنون 7 هزار میلیارد تامین شده است واصفهان 8 درصد مالیات کشور را تامین می کند.

 

 

مطالب پیشنهادی