به گزارش مفتاح، این روزها ایثار اجتماعی کمی کمرنگ شده است. کسی که خارج از وظایف خود بیتو جه به خاطرات پیش رو برای نجات جان شهروندی پا به میدان می گذارد نشان از روحیه بالای ایثار دارد. تکنسین اورژانس شهرستان میمه نیز در عملیاتی با انکه خارج از وظیفه اش بوده است به دل اب می زند و دو نفر را نجات می دهد در حالی که خودش آسیب می بیند. 

به نقل از ایرنا مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه امروز در تماس با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرستان شاهین شهر و میمه، یک حادثه غرق‌شدگی در کیلومتر یک جاده قدیم نطنز، پشت یکِ گاوداری، گزارش که بلافاصله واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی "مورچه خورت" به محل اعزام شد.

غفور راستین، در این خصوص  افزود: در این حادثه 2 مرد ۳۰ ساله در یک استخر کشاورزی و پرورش ماهی و کشاورزی افتاده و در حال غرق شدن بودند.
وی فاصله آب تا لبه استخر را ۱۰ متر و با شیب عمودی و لغزنده توصیف و اضافه کرد: شرایط برای اجرای عملیات نجات دشوار بود و نیروهای آتش‌نشانی حاضر در محل که از شهرک صنعتی به محل اعزام شده بودند، هم بدلیل نداشتن تجهیزات کافی نمی‌توانستند این ۲ فرد را که دچار یخ‌زدگی شده بودند، نجات دهند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: به همین دلیل یکی از تکنسین‌های اورژانس اعزام شده به محل به نام "کاوان زارعی" خارج از وظایف اصلی خود با بستن شیلنگ آب خودروی آتش‌نشانی حول کتف و قفسه سینه‌اش، برای نجات این ۲ نفر وارد استخر شد.
وی اظهار داشت: یکی از غرق‌شدگان توسط تخته پشتی بلند آمبولانس و دیگری بوسیله نردبان آتش‌نشانی و با کمک این تکنسین به بالای استخر منتقل شدند.

راستین خاطرنشان کرد: با توجه به سرمای شدید آب استخر، تکنسین فداکار اورژانس که با ازخودگذشتگی حدود۴۰ دقیقه برای نجات ۲ غریق داخل آب بود، دچار سرمازدگی اندام تحتانی و به‌دلیل استفاده‌اش از شیلنگ خودروی آتش نشانی برای پایین رفتن به داخل آب استخر دچار آسیب‌دیدگی کتف و قفسه سینه شد.
راستین بیان کرد: این تکنسین هم‌اکنون در بیمارستان تحت درمان قرار دارد.
کاوان زارعی و محمدرضا حق‌شناس، تکنسین‌های حاضر در این عملیات شجاعانه فوریت‌های پزشکی بودند.
کاوان زارعی ۲۵ ساله، ۶ ماه پیش ازدواج کرده است.

مطالب پیشنهادی