11:54 1398/11/08

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به شعار فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اظهار کرد: 150 سال پیش اقداماتی برای مداخله در جنگ‌ها و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان توسط صلیب سرخ پیش‌بینی شد و امسال شعاری که برای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در نظر گرفته شده است شعاری جدید و برنامه‌های نو مبتنی بر مداخلات تغییرات اقلیمی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: میزان مداخلات صلیب سرخ در حوادث ناشی از تغییرات اقلیمی به مراتب بیشتر از مداخلات جنگی است که باید به این مسئله توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: امروز در حالی شاهد سیل در سیستان و بلوچستان هستیم که کمتر از 17 ماه پیش در این منطقه طرحی به نام نذر آب و به دنبال 20 سال خشکسالی در این منطقه انجام شد. در واقع مردم سیستان و بلوچستان نیازمند به امدادرسانی در حوزه‌های مختلف هستند.

نصیری با اشاره به میزان بارندگی‌ها در مناطق سیستان و بلوچستان گفت: در پی بارش‌های متعدد در این منطقه 14 شهرستان دچار خسارت ناشی از سیل شده‌اند. 140 هزار نفر متأثر از حادثه سیل شدند و قریب به 17 هزار نفر اسکان اضطراری پیدا کردند و در ادامه نیز بسته‌های غذایی 72 ساعته و یک ماهه برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شد.

نصیری ادامه داد: نزدیک به 20 هزار بسته غذایی 72 ساعته و 10 هزار بسته غذایی یک ماهه برای سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است و خوشبختانه شرکت شهروند به عنوان یک بنگاه اقتصادی توجه ویژه‌ای را به موضوع مسئولیت اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: در ارتباط با سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، 240 میلیارد تومان وجه نقد و 170 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده است. ضمن اینکه 50 میلیارد تومان نیز برای تأمین وسایل خانگی 10 هزار نفر از سیل‌زدگان هزینه شده است.

وی همچنین از پرداخت کمک بلاعوض به سیل‌زدگان اشاره کرد و گفت: در همین زمینه به همان میزانی که دولت به سیل‌زدگان کمک بلاعوض داشته است جمعیت هلال احمر نیز مبلغ 10 میلیون تومان به این افراد کمک بلاعوض کرده است.

به گزارش تسنیم، مهدی امراللهی مدیرعامل شرکت شهروند نیز در این مراسم از ارسال 10 کامیون 10 تنی و 17 دستگاه کامیون خاور به مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مواد غذایی و شوینده و بهداشتی به ارزش 30 میلیارد ریال به مناطق سیل زده ارسال می‌شود.

وی گفت: این اقلام با همراهی جمعیت هلال احمر تا روز جمعه در اختیار سیل‌زدگان قرار خواهد گرفت که این اقلام توسط تأمین کنندگان کالای شرکت شهروند تهیه شده است.

مطالب پیشنهادی