به گزارش مفتاح، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی امروز شورا  با اشاره به تصمیم شورای شهر در خصوص نامگداری بزرگراه صفه به نام "سردار شهید قاسم سلیمانی"، تصریح کرد: پس از آنکه این تصمیم انجام شد، شورای شهر بازخوردهایی را دریافت کرد که لازم دیده شد به‌جای این مکان، محل دیگری برای نامگذاری به نام این سردار شهید در نظر گرفته شود.

 

نصراصفهانی ادامه داد: قرار بود این نامگذاری به‌طور دو فوریتی در جلسه امروز اعلام شود، اما نیاز است با تامل بیشتری، نام سردار سلیمانی، بر یکی از اماکن شهری که پیشتر نامی نداشته نقش ببندد.

با شهادت سردار سلیمانی و برگزاری تشییع باشکوه مسئولان شهری به تکاپو افتادند تا از قافله تقدیر از سردار عقب نمانند و مکانی به یاد سردار نامگذاری کنند.

کمیته نامگذاری هم تصمیم گرفت تا با بد سلیقگی نام بزرگراهی که به نام شهدای صفه است را تغییر نام بدهد و به نام سردار سلیمانی نامگذاری کنند. اما با واکنش های مختلفی مواجه شد که امروز این مصوبه به تعویق افتاد تا به گفته رئیس شورا با تامل بیشتری مکانی برای نامگذاری انتخاب شود.

نکته اینجاست که چرا کمیته نامگذاری اینقدر تعجیل دارد. آیا نامگذاری باید با این عجله اتفاق بیفتد تا بزرگراهی که به نام شهدای صفه است انتخاب شود و واکنش مردم را در پی داشته باشد؟

نکته دوم اینکه سردار آنقدر بزرگ هست که باید پروژه‌ای در شان آن انتخاب کرد. این انتخاب نامناسب، یا عجولانه بود ویا به دلیل در دست نداشتن پروژه مهم برای نامگذاری اتفاق افتاد.

کمیته نامگذاری بهتر است در این مورد کمی صبوری کند ومکانی مناسب را برای نامگذاری انتخاب کند و  در صورت پیدا نشدن پروژه ای در خور، لااقل مکانی را انتخاب کند که نام شهید دیگری بر روی آن نباشد، ودر شان سردار قاسم سلیمانی هم باشد.

به نظر می رسد انتخاب نام شهید برای پروژه‌ها امروز وجهه سیاسی پیدا کرده است و در هیجانات اتفاق می افتد، اما زمان شامل حال این موضوع نمی شود و باید با تامل بیشتر به این موضوع پرداخت تا انتخاب شایسته ای صورت بگیرد.

مطالب پیشنهادی