11:46 1398/08/25

  به گزارش مفتاح،به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی با اعلام این خبر گفت: مرحله اول آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در روز عید غدیر با مشارکت عموم مردم و خیران و متولیان موقوفات اجرا شد که طی آن ۳۲۰ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شدند.

وی ادامه داد: افرادی که در بین زندانیان انتخاب شدند کسانی بودند که به دلیل مشکلات مالی و جرائم غیرعمد، گرفتار زندان شده بودند و به خاطر مبلغی جزئی خانواده‌های آنها نان آور نداشت و با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد.

شرفخانی از برگزاری مرحله دوم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با هفته وحدت خبر داد و گفت: این مرحله در روز ۱۷ ربیع‌الاول برابر با ۲۴ آبان‌ماه سالروز میلاد پیامبر (ص) اجرا می‌شود.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف استفاده از مشارکت‌های مردمی را بخشی از این کار برشمرد و گفت: براساس ظرفیت سنجی انجام شده برای هر استان مبالغی را در نظر گرفته‌ایم تا همه استان‌ها بتوانند به خوبی مشارکت‌های مردمی و ظرفیت موقوفات را به خدمت امر آزادسازی زندانیان در بیاورند.

وی ادامه داد: این کار در استان‌ها آغاز شده و نمایندگان اوقاف جلساتی را با سازمان امور زندان‌ها در استان‌های مختلف برای شناسایی زندانیان و در نظر گرفتن اولویت‌ها برگزار کرده اند، همچنین فعالیت دیگر در این زمینه برگزاری جلسات و هماهنگی با خیران و واقفان و عموم مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه است.

شرفخانی از آزادی ۳۰۰ زندانی در مرحله دوم این طرح خبر داد و گفت: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم روز میلاد پیامبر (ص) تعداد ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم. البته فعلاً منتظر مشارکت‌ها هستیم تا به جمع‌بندی نهایی برسیم. امیدوارم بتوانیم عدد زندانیان آزاد شده از بند را از ۳۰۰ نفر هم عبور دهیم.

شرفخانی با بیان اینکه حضور نداشتن سرپرست خانوار سبب بروز آسیب‌هایی برای خانواده می‌شود، گفت: یکی از فعالیت‌های ما در مرکز امور خیریه شناسایی آسیب‌های اجتماعی است و با رصد این موضوع نبودن سرپرست خانوار را یکی از دلایل برخی آسیب‌های خانواده دریافتیم. در این زمینه کار گسترده‌ای در سازمان اوقاف برای آزاد‌سازی زندانیان آغاز شد، زیرا بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکل مالی و بدهی‌های جزئی گرفتار شده‌اند و نبود سرپرست خانواده مشکلات و آسیب‌های بسیاری برای دیگر اعضای خانواده ایجاد کرده است.

وی از اختصاص مبلغ دو میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب برای آزادسازی زندانیان خبر داد و گفت: مبلغ درنظر گرفته شده برای این کار مبلغ ۲ میلیارد تومان است و قطعاً با مشارکت‌های مردمی این عدد بسیار افزایش خواهد یافت.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف موضوع آزادسازی زندانیان را یکی از برنامه‌های اصلی این مرکز دانست و گفت: این برنامه محدود به همین دو مرحله نیست و ان شاءالله در مناسبت‌های مختلف این کار را ادامه می‌دهیم تا در آینده شاهد کاهش چشم‌گیر زندانیان مالی و جرایم غیر عمد باشیم.

شرفخانی در پایان از عموم مردم و خیران دعوت کرد تا با مشارکت در این امر خداپسندانه خانواده‌ای را از مشکل مالی رها و سرپرست خانوار را به جمع عزیزان شان بازگرداند.

سازمان اوقاف و امور خیریه جهت مشارکت خیران در این طرح شماره حساب زیر را اعلام کرده است:

بانک: مسکن شماره کارت: ۸۰۰۱‏‏‏-۸۰۰۱‏‏‏-۲۳۱۳‏‏‏-۶۲۸۰ ‏‏- شماره حساب: ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷
شماره شبا: IR۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‏‏- بنام: سازمان اوقاف و امور خیریه ‏‏- حمایت از آزادی زندانیان

مطالب پیشنهادی