8:27 1398/07/21

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: خراسان رضوی میزبان مسابقات بین المللی قران کریم است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بر اساس تصمیم بنیاد بین‌المللی قرآن کریم و سازمان اوقاف بر آن شد که با توجه به اینکه سال آینده مسابقات بین‌المللی را نیز پیش رو داریم مسابقات ملی قرآن کریم در سال ۹۹ در تهران برگزار شود و خراسان رضوی میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  خواهد بود

مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: اگرچه در میان فعالیتهای قرآنی کشورمان استان اصفهان چون نگینی می‌درخشد اما ظرفیت‌های بالفعل نشده فراوانی همچنان در این استان وجود دارد و بر این اساس امیدواریم پایان این مسابقات آغازی برای توسعه فعالیت های قرآنی در استان اصفهان باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد حافظان قرآن کریم به استان اصفهان تعلق دارد و در شمال‌ترین، جنوبی‌ترین و شرقی‌ترین و غربی‌ترین نقطه اصفهان نیز مراکز قرآنی در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: اصفهان در عرصه ایثار و شهادت پیشگام است و بر این اساس جای تعجب ندارد که بیشترین جلسات، موسسات و حافظان قرآن به برکت حضور اساتیدی مانند استاد شکوهنده، انفاس شهدا و خادمان قرآنی در این استان وجود دارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  با اشاره به اینکه  بر اساس برنامه ۶ سال قبل تاکنون میزبانی مسابقات قرآن کریم در یک برنامه چهارساله اعلام می‌شده است، بیان داشت: مطابق تقویم سال ۹۶ قرار بود مسابقات قرآن کریم در سال ۹۹ در خراسان رضوی و در سال  ۱۴۰۰ در تهران برگزار شود.

وی ادامه داد: در این میان تصمیم بنیاد بین‌المللی قرآن کریم و سازمان اوقاف بر آن شد که با توجه به اینکه سال آینده مسابقات بین‌المللی را نیز پیش رو داریم مسابقات ملی قرآن کریم در سال ۹۹ در تهران برگزار شود و خراسان رضوی میزبان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  خواهد بود.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تغییر رئیس بنیاد مسابقات ملی قرآن کریم خبر دادو گفت: سال گذشته در این ایام پرچم مسئولیت بنیاد مسابقات قرآن کریم به دست علی  مقنی حافظ کل قرآن و از اساتید قرآنی سپرده شد.

وی با بیان اینکه در طول این یک سال مسئولیت جدید دبیری ستاد مرکزی حفظ سازمان اوقاف نیز به مقنی سپرده شده است، گفت:  با توجه به اینکه سازمان اوقاف جامعه عمل پوشاندن به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ  قرآن را مدنظر دارد و از سوی دیگر مسئولیت مهمی مانند برگزاری مسابقات قرآن را برعهده داریم به پیشنهاد آقای مقنی قرار شد  مسئولیت بنیاد مسابقات قرآن کریم به فرد دیگری سپرده شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: بر اساس تصمیم هیئت امنای بنیاد ملی قرآن کریم و تصمیم رئیس اوقاف، مسئولیت بنیاد از امروز بر عهده کریم دولتی خواهد بود. 

مسابقات قرآن کریم دوره‌ای و ادواری برگزار شود

وی با اشاره به اینکه امسال بخش‌هایی مانند کتابت قرآن کریم نیز به مسابقات اضافه شد، گفت: مسابقات ما انفرادی است و نیاز به برگزاری مسابقات تیمی دوره‌ای و ادواری با بخش‌های متنوع و برای اقشار مختلف  داریم.

حسینی گفت: جای تکمیل مسابقات قرآن به عنوان یک رویداد موثر در کشور همچنان وجود دارد و در بخش‌های عمومی جامعه نیز باید این مسابقات فراگیر شود.

مطالب پیشنهادی