8:12 1398/07/24

رئیس منطقه 6 و بازرس کل استان اصفهان: بخشی از تخلفاتی که صورت می‌گیرد با چراغ سبز مدیران است

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از فارس ، به نقل از روابط عمومی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، محمدمهدی طباطبایی در دیدار با جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: در هر زمان و هر جا که مدیری برای اصلاح امور به میدان آمد و نگاهش به ظرفیت‌های داخل بود موفقیت‌های چشمگیری داشته، همان‌طور که رئیس جدید قوه قضائیه در مدتی کوتاه کارهای جهادی و مؤثری انجام داده است.

 

رئیس منطقه 6 و بازرس کل استان اصفهان با بیان این که نبود برنامه‌ریزی صحیح، مدیریت و نظارت، از مشکلات کشور است، افزود: باید تلاش کنیم که این ضعف‌های مدیریتی کشور برطرف شود و این جز با مطالبه گری امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

وی به مطالبه گری در خصوص مسائل آموزشی اشاره و عنوان کرد: مربی پرورشی ابتدایی از آموزشگاه‌ها حذف گردید و همچنین سند 2030 به صورت خیلی آرام در بعضی از مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در حال اجرا است که باید دغدغه مندان جامعه و خصوصا مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر آن را مطالبه کنند.

 

طباطبایی با انتقاد از ملاقات مردمی مدیران ادارات در یک روز از هفته اظهار داشت: حرکتی در برخی ادارات به اسم مردمی بودن مرسوم شده با عنوان «دیدار مردمی» که مدیران در هفته یک روز به‌عنوان ملاقات مردمی قرار داده‌اند؛ کسی که مدیر یک اداره و یا نهاد می‌شود باید 24 ساعته جوابگوی ارباب رجوع خود باشد باید مسئولین در دسترس مردم باشند چه معنایی دارد که مدیر یک اداره فقط در هفته یک روز مردم بتوانند با او ملاقات کنند.

 

وی اضافه کرد: برخی از مسائل مردم آنی است و باید رفع شود، یکی از کارهای مجمع رهروان امر به معروف و مردم مطالبه گری در این خصوص باشد.

 

رئیس بازرسی استان اصفهان به طرح مساجد قرارگاه مهر و امید اشاره کرد و ادامه داد: مسجد اگر یک پایگاه مردمی هست باید در تمام زمینه‌ها فعال باشد و همیشه در دسترس مردم، متاسفانه امروز مساجد جایگاه و کارکردهای خود را از دست داده و این طرح می‌تواند با همت امام جماعت مسجد کارکردهای خود را احیا کند مسجد مأمن و پناه مردم است و باید پایگاهی باشد که بتواند علاوه بر موضوعات عبادی به موضوعات اجتماعی مردم هم بپردازد.

 

وی در پایان تصریح کرد: در ادارات شعار سال به صورت بنر نصب می‌شود ولی بعضی از مدیران برای رسیدن به آن تلاشی نمی‌کنند و اگر هر مدیری شعار سال و فرمان 9 ماده‌ای مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند خیلی از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

 

طباطبایی یادآور شد: بخشی از تخلفاتی که صورت می‌گیرد با چراغ سبز مدیران است، سازمان بازرسی اعلام آمادگی می‌کند تا هم از ناظرین مجمع به‌عنوان بازرس استفاده کند و هم کارشناسان خود را جهت بهره‌برداری از برنامه‌های متنوعی که مجمع اجرا می‌کند و همچنین مطالبه گری در اختیار این نهاد مردمی قرار دهد.

 

 حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق زاده نیز در این دیدار به مصوبه شورای عالی فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب اشاره و افزود: 306 وظیفه برای 26 دستگاه در خصوص مسئله عفاف و حجاب مصوب گردیده و همان‌طور که رئیس محترم قوه قضائیه هم سازمان بازرسی کل کشور را مأمور ورود به این مهم نموده است درخواست داریم که به صورت جدی به این مسئله پرداخته شود.

 

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: این مجمع با پتانسیلی مردمی که در آن وجود دارد آماده هر گونه همکاری در خصوص مطالبه گری است و امروز لشکر 10 هزار نفری مطالبه گری آماده بکار هم از خواهر و برادر جهت مطالبه گری واجب فراموش شده در خدمت جامعه اسلامی هستند و با استقبال خوبی که مردم از برنامه‌های مجمع داشتند این جمعیت عظیم با آموزش‌های مستمری که برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده آمادگی هر گونه همکاری با سازمان بازرسی را دارند.

 

مطالب پیشنهادی