0:15 1398/07/18

مدیر کل آموزش وپرورش استان اصفهان: اجرایی کردن سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش وپرورش

 

مدیر کل آموزش وپرورش استان نقشه راه آموزش و پرورش را  اجرایی کردن سند تحول بنیادین عنوان کرد وادامه داد:  مطالبه مهم جامعه اجرای سند بنیادین هست وتلاشمان حرکت به این سمت است.

به گزارش خبرنگار مفتاح، محمد اعتدادی در نشست خبری با خبرنگاران، مهمترین مولفه سند بنیادین را چرخش به سمت مدارس تحول آفرین بیان داشت وادامه داد: هدفمان این است که  از مدارس سنتی، آموزشی و حافظه محور و منجمد به سمت  مدارس کارآمد حرکت کنیم.  روح حاکم بر سند تحول این است که مدال را باید به گردن دانش آموزی انداخت که به  دنبال گرفتن مسئولیت اجتماعی در مدرسه است.

وی در ادامه افزود: باید مدرسه به یک پایگاه تربیتی تبدیل شود و

ویژگی هایی برای دانش آموزان تعریف می شود که بتوانند دانش آموزانی  متدین انقلابی و وطن دوست تربیت کند.  امیدواریم با  کارهایی که انجام می دهیم برسیم به چکیده مولفه هایی که عرض کردیم.

وی تاکید کرد که سند ۲۰۳۰هیچ جایگاهی در آموزش و پرورش ندارد و گاهی گفته می شود که در بعضی مدارس این سند انجام می شود اما این حرف درست نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به مساله کمبود نیرو که چند سالی می شود گریبانگیر آموزش وپروش استان است اشاره داشت وگفت: امسال با 56 هزار فرهنگی  در آغاز سال کارمان را شروع کردیم که با کمبود شدید نیرو مواجه بودیم.

جبران 12 هزار کسری نیرو

 

وی در ادامه افزود: این مساله را بارها رسانه ای کرده بودیم ۱۲ هزار و ۷۰۰ کسری نیرو داشتیم و تلاش کردیم کلاس بدون معلم نباشد. تدابیر مختلفی تندیشیده شد وبا کمک از دانشگاه فرهنگیان ، ماده ۲۸ و خریدخدمت،  نیروهای حق التدرس، بازنشستگان و سواد آموزی و سرباز معلم این چالش را برطرف کنیم. ممکن است بعضی نواقص بوده باشد اما به جرات سعی کردیم کلاسی فاقد معلم نباشد .

 

وی در ادامه با اشاره به عنوان برخورداری که به اصفهان داده می شود گفت: در حوزه آموزش و پرورش در فضای فیزیکی و مدارس دارای نواقص هستیم وبا کمبود  شدید فضا ی فیزیکی روبرو بودیم که  به یاری خیرین مهر ماه ۹۳ پروژه آموزشی و پرورشی افتتاح می شود.  ۴۸۲ کلاس درس و ۵۷ واحد آموزشی و سالن ورزشی امسال به ظرفیت آموزشی ما وارد می شود.

 

بنا به گفته وی 12 مدرسه کانکسی  در فریدونشهر و یکی در چادگان  داریم البته این مدارس  در سخت ترین جای جغرافیای  گرفته است. البته مدارس خشت و گلی حذف شده  اما هنوز ۳۹ مدرسه سنگی که ۱۱ مدرسه از رده خارج شده اند‌؛ در استان هست که باید  در دستور کار قرار بگیرند.

اعتدادی اطمینان داد که اگر علمک گاز به مدرسه رسیده باشد آن مدرسه از گاز برخوردار است گفت: هیچ مدرسه ای در استان نداریم که گاز داشته باشد اما بخاری نفتی داشته باشد. جاهایی هم که از بخاری نفتی استفاده می کند استاندارد هستند وشرایط ایمنی مناسبی دارند.

وی تاکید کرد که برای رفع نیاز نیرو تلاش زیادی شده است، گفت:  بالای ۸۰ درصد وقتمان را صرف تامین نیروی انسان کردیم . و با تلاش و رایزنی آنچه قرار است تحقق پیدا بکند در نیروی انسانی این است که برای  تخصیص نیرو در ماده ۲۸ و سهمیه  دادن به پنج استان؛ به اصفهان هم  ویژه نگاه کنند و قرار است سهمیه ای برای اصفهان در نظر گرفته شود. چون در سالهای دیگر بالای 4200 نفر بازنشته خاهیم داشت وبرای اینکه مجددا دچار مشکل نشویم باید از حالا شروع کنیم.  

مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه افزود:  تحت هیچ عنوان نیرو آزاد نمی توانیم جذب کنیم و طبق قانون باید تامین نیرو کنیم. ما طبق قانون از نیروی بازنشسته استفاده می کنیم البته تلاشمان این است تا اموزش لازم داده شود و به کیفیت نیروی های آموزشی اهمیت دادیم  و آموزش و دوره داشتیم.

مطالب پیشنهادی