17:26 1398/07/14

مدیر کل پست استان اصفهان: روزانه 4 هزار گذرنامه وارد استان می شود

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، مدیر کل پست استان اصفهان با تاکید بر اینکه یکی از پایه های دولت الکترونیک را بستر پستی وتوجه به آن عنوان کرد وگفت: سازمان‌ها موظفند خدماتشان را به صورت الکترونیک انجام دهند. اما این اتفاق کمتر افتاده است و سازمان همکاری لازم را نداشته اند.

وی با اشاره به کاهش ترافیک شهری به دلیل استفاده از خدمات پست در سازمان‌ها گفت: اما هنوز برخی سازمان‌ها ملزم به رفت وآمد مردم به سازمان ها هستند در حالی که با تعامل با پست بسیاری از این رفت وآمد‌ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به 1026 واحد پستی وسهم 7 درصدی استان اصفهان از واحدهای پستی، اصفهان را یک استان شاخص عنوان کرد وادامه داد:  پست استان اصفهان با 602 نفر پرسنل 5 درصد از سهم نيروي انساني شبكه پستي كشور را دارد كه از اين تعداد 43 درصد در بخش نامه رساني فعاليت مي كنند

 

حمید باقری در ادامه اظهار داشت: «علاوه بر اين تعداد در شش ماهه امسال يك هزار و شصت نفر به صورت پيمانكاري با اداره كل پست همكاري داشته اند كه در كاهش آمار بيكاري موثر بوده است. وبا توجه به موقعيت جغرافيايي و قرار گرفتن در چهار راه ارتباطي كشور، استان اصفهان مركز مبادله 10 استان كشور است و بعد از تهران بزرگترين مركز مبادله كشور به شمار مي رود.»

 

 

بنا به گفته باقری  در 6 ماهه اول امسال به طور متوسط روزانه 28 هزار مرسوله به استان اصفهان وارد شده و 34 هزار مرسوله از استان خارج شده است؛ که 4ونیم درصد از ترافیک کشور را به خودش اختصاص داده است همچنين تا پايان شهريور ماه 5 ميليون و 80 هزار و 215 مرسوله به استان وارد و 6 ميليون و 214 هزار و 586 فقره مرسوله از استان خارج شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد را نشان مي دهد.»

افزايش35درصدي فروشگاههاي اينترنتي اصفهان

وی در اداه با اشاره به رشد کسب وکارهای اینترنتی واستارتاپی گفت: تعداد فروشگاههاي خريد و فروش اينترنتي استان 361 فروشگاه است كه نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته، در همين راستا تعداد مرسولات وارد شده به استان از طريق فضاي مجازي در 6 ماهه امسال 226 هزار و 931 فقره است كه نسبت به سال قبل با  20 درصد افزاش همراه است.»

او در ادامه از فعالیت 52 درصد واحد پستی شهری و 48 درصدی واحد روستایی خبر داد وادامه داد: «اصفهان در حال حاضر داراي 87 واحد دولتي است كه شامل 23 اداره 7 ناحيه پستي و 56 واحد شهري دولتي مي شود،3 آژانس پستي شهري 345 دفتر پيشخوان دولت و بخش عمومي،93 نمايندگي شهري ، 212 نمايندگي پست روستايي و 286دفتر  آي سي تي روستايي نيز در استان فعال و مشغول خدمات رسانی هستند.»

وی در ادامه از معطل ماندن 38 هزار کارت سوخت در باجه های پست خبر داد وافزود: البته بعضی از کارت ها المثنی صادر شده واعتبار ندارد اما کسی برای دریافت مراجعه نکرده است. در 45 روز فقط 90 هزار کارت سوخت توزیع شده است. 41 هزار و 439 کارت ملی هوشمند هم در باجه ها مانده است که مرمد مراجعه نکرده اند. این افراد پیامک را دریافت کرده اند.

باقری همچنان از توزیع 92 هزار گذرنامه متناسب با نیاز مردم خبر داد وگفت: روزانه 4 هزار گذرنامه وارد استان می شود و از تمام ظرفیت ها استفاده کردیم وتا 6 بعد ازظهر خدمات می دهیم و از نامه رسان ها خواستیم سریع به دست مردم برسانند. البته به محض دریافت گذرنامه برای ارسال آن به ادرس اقدام می شود اما دیررسیدن گذرنامه ها به خاطر ازدحام است.

 

وی در ادامه در خصوص طرح جی نف و مشخص شدن نشانی پستی  اماکن  در شهرها گفت: این طرح تا حدودی انجام شده است و قرار بود مشخص شدن ادرس پستی اماکن با کمک سازمان ها انجام شود وشهرداری 50 درصد هزینه را بدهد اما این اتفاق نیفتاد و امروز تنها 56 درصد اماکن کدپستی دارند. البته ما وظیقه صدور کد پستی را انجام داده ایم اما نصب پلاک و کد پستی با شهرداری هاست.

 

مطالب پیشنهادی