به گزارش خبرنگارمفتاح،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در اصفهان ضمن تاکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  اقدامات خوبی در حوزه قرآن انجام شد گفت: شرکت کنندگان  دهان کسانی که شیعه را محکوم می کردند و می گفتند در حوزه قرآن ضعیف هستند بستند وگاهی  قاریان ایرانی شیعه بهتراز عرب زبان‌ها قران را قرائت می کنند.

اما جمعه اصفهان در ادامه افزود:  در فعالیت های قرآنی کیفیت ها خیلی خوب بوده و سرعت حفظ همم بالاست. در مسابقات کیفیت شرکت کنندگان هم بالاست. ما شاهد حضور جوانان و نوجوانان که با کیفیت بسیار خوبی وارد مسابقه شده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید حفظ قرآن و توجه به آن وارد مدارس شود گفت: باید به این موضوع توجه بیشتری بشود. در بعضی از کشورهای عربی دانش آموزان با دریافت دیپلم حافظ قران هم می شوند.

وی یکی از ویژگی های قران را مخلوق مستقیم خدا دانست که کسی در آن دست نداشته است واین افتخاری برای تمام مسلمان هاست.

وی در ادامه بیان داشت: معجزات سایر پیغمبران ه دست خودشان بود اما معجزه پیامبر در دست مااست و نوجوانان می توانند به آن دسترسی داشته باشندو به دنیا اعلام کنند که اگر می توانند آیه مثل آیات قران بیاورند.

طبا طبایی نژاد قرآن کریم را کتابی برای هدایت معرفی کرد وگفت: قران بهترین دلیل برای خدا شناسی است و بهترین سخن برای کار سیاسی است. بهترین روش برای زندگی اجتماعی است. قرآن بصیرت می دهد و شیوه دشمن شناسی در قرآن است.

وی با تاکید بر اینکه باید قرآن را بخواند و لی عمل نداشته باشد از جاهل بدتر است گفت: باید  سعی کنیم قرآن بخوانیم وبه آن عمل کنیم چون همه مقدمات قران هم ثواب است. حتی نگاه به قرآن ثواب دارد.

 

 

مطالب پیشنهادی