17:48 1398/07/01

به گزارش مفتاح، محمدرضا بلک در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت قران در کشور گفت: امروز شاهد تجلی سیمای قران کشور در اصفهان خواهیم بود. از افتخارات نظام و پایه گذاری نظام توجه به قران وایات الهی بوده است و حاکمیت نظام و مشروعیت آن برگرفته  شرع مقدس اسلام است.

وی در ادامه افزود: هنر بالای نظام این است که قوانین را مبتنی بر آیات کریم تدوین کرده است. هر قانونی جدای از قرآن فاقد مشروعیت شناخته شده است.

بلک با اشاره به جنگ تحمیلی و اهمیت آن گفت: ماهیت دشمن در ایجاد جنگ در مقابله با پایه های قرآنی نظام بود. همین قرآن فرزندانی تربت کرده بود که جلوی دشمن شجاعانه جنگیدند و هر کدام آیه ای شدند.

وی ادامه داد:  قرآن امروز سایه ساری ایجاد کرد تا شاهد رقابت های قرآنی باشیم و مسابقات امروز جلوه ای از ایثار شهداست.

ی در ادامه با اشاره به برگزاری چهل و دومین مسابقات قرآن کشوری در اصفهان گفت: این مسابقات با حضور نمایندگان منتخب از سایر استان ها از 6 مهرماه تا 11 مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود.

اصفهان بعد از 30 سال میزبان مسابقات کشوری قران کریم  شده است. شرکت کنندگان در حفظ ده جزء، 20 جزء و کل قران کریم، ترتیل، اذان و قرائت و دعا خوانی شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار کتابت قران کریم هم در مسابقات دیده شده است و 20 شرکت کننده با هم به رقابت می پردازند.  

وی با اشاره به اینکه خواهران در مسابقات پیشتاز هستند گفت: 216 خواهر و 138 برادر در رشته های مختلف شرکت کرده اند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه افزود: در بین مسابقات چند افتتاحیه داریم و اختتامیه هر رشته جدا برگزار می شود. اسکان میهمانان در مهمانسرای دانشگاه انجام شده است و به لحاظ حساسیت مسابقات به خصوص برای افراد شرکت کننده، اسکان پذیرایی ومحل مسابقات در یک مکان دیده شده است.

بنا به گفته وی اصفهانی ها در رشته حفظ وقرائت حضور پررنگ تری داشته اند و 22 نفر در قرائت و 52 نفر در حفظ حضور دارند.

مطالب پیشنهادی