به گزارش خبرنگار مفتاح، سرهنگ محمدرضا محمدی که به تازگی رئیس پلیس راهور استان شده است از رابطه خوبش با خبرنگاران گفت و افزود:

رسانه خیلی می تواند به ما کمک کند. هر خبری که از پلیس کار می شود توسط اصحاب رسانه که در فضای مجازی فعالیت دارند  بسیار بازدید دارد و تاثیر بیشتری در آموزش مردم وانتقال مفاهیم به مردم دارند.  

رئیس پلیس راهور در ادامه افزود: استان اصفهان با کاهش ۹درصدی  جانباختگان تصادف روبرو بوده است و داریم به شاخص برنامه‌ها نزدیک هستیم ولی تلاش می کنیم تا  بتوانیم کاهش بیشتری بدهیم.

وی ادامه داد: اما در تصادف جرحی افزایش ناچیزی داریم کا قابل مهار هست و در ماههای پیش رو سعی در کنترل داریم.

بنا به گفته محمدی در مردادماه امسال با  کاهش ۶۱درصدی تصادف فوتی سر صحنه روبرو بوده ایم. پر حادثه ترین روز در اصفهان  چهار شنبه است که 31 وشش دهم درصد ا حوادث را به خودش اختصاصا داده است و ۶بعد از ظهر تا ۱۰شب پرحادثه ترین ساعات در اصفهان است.

محمدی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو عنوان کرد که ۴۰درصد تصادفات را شامل می شود. وی در ادامه گقت: بسیای از رانندگان هنگام رانندگی  سرگرم با تلفن همراه هستند و حواسشان بیشتر به موبایل است تا رانندگی وهمین امر  باعث می شود راننده حتی به سرعت هم حواسش نباشد و حوادث را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفنه موتورسیکلت ها ۴۵درصد از آمار فوتی را به خودشان اختصاص می دهند گفت برای موتورسواران برنامه آموزشی و برخوردی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دستور دادیم اگر موتورسوار کلاه ایمنی استفاده می کند اگر دستور قضایی نداشته باشد نیازی به کنترل مدارک نیست. تلاش می کنیم برنامه فرهنگی که در سایر استان ها اجرا کردیم و جواب هم داد در اصفهان اجرا کنیم.

وی که رئیس پلیس گیلان بوده است از اجرای برنامه « کلاهی برای زندگی» در گیلان خبر داد که تا حدودی به کاهش آمار تلفات موتورسوارن کمک کرده است.

رئیس پلیس راهور در ادامه افزود:  ۸۰درصد فوت موتورسواران به خاطر ضربه به سر فوت می کنند و در این طرح سعی می کنیم این آمار را کاهش بدهیم. ۸۰۰هزار موتور سیکلت در استان تردد می کند و تلاش می کنیم به تعدادی از موتورسیکلت سواران به صورت نمادین کلاه هدیه بدهیم و بقیه را هم تشویق کنیم. در مدارس حاضر شویم و از این کانال به خانواده‌ها آموزش بدهیم.

وی با اشاره زیر ساخت های مناسب در شهر اصفهان گفت: معابر شهری شرایط ایده آل دارد و در حوزه نظارت هوشمند هم خوب عمل شده و امیدواریم به شرایط ایده آل برسیم و به زمانی برسیم که مامور در خیابانها نباشند. دقیق بودن دوربین ها و خستگی ناپذیر بودن آنها در تمام ساعات شبانه روز ودر هر شرایط مختلف آب و هوایی می توانند تخلفات را ثبت کنند به کمک ما خواهد آمد.

از 25 شهریور تا 15 مهر ماه تمامی فعالیت های عمرانی در معابر ممنوع می باشد. محمدی با اعلام این نکته گفت: به علت ترافیک در این باه زمانی حفاری و عملیات عمرانی در سطح معابر نداریم و به هیچ سازمانی اجازه حفاری نمی دهیم و اگر ارگانی بدون مجوز اقدام کند و نقص راه شود وعلت تصادف باشد برابر قانون با آن رفتار می کنیم.

کنترل تردد وسایل نقلیه سنگین ،تجهیز ایمنی محدوده مدارس، خط کشی‌ها و سرعت گیرها و علائم ترافیکی اقداماتی است که برای ماه مهر انجام شده است.  

وی با تاکید بر اینکه یک تخلف برای رانندگان سرویس مدارس هم زیاد است گفت: باید رانندگان  به تناسب ظرفیت دانش آموز سوار کنند در غیر این صورت با تخلف ها به شدت برخورد می کنیم و با رصد آنها در صورت تکرار تخلف مجوز سرویس مدارس گرفته می شود.  از راننده حمل و نقل عمومی انتظار نداریم حتی یک مورد تخلف حادثه ساز داشته باشد.

وی تاکید کرد: با تخلف سرویس مدارس بدون اغماض برخورد می کنند و تخفیفی در کار نیست به جهت حفظ جان و ایمنی دانش آموزان، چون یک حادثه هم تبعات سنگینی دارد. خودوها باید معاینه فنی داشته باشند.

وی از پیشنهاد پلیس به مدارس گفت که برای کاهش ترافیک زمینه ساز پارک سرویس ها داخل مدارس شوند تا توقف روبروی مدارس و ترافیک کاهش پیدا کند.

 

رئیس پلیس راهور با تاکید بر فرهنگ سازی از اجرای ظرح راه اندازی پلیس مدرسه در اصفهان گفت وادامه داد: در این طرح به  دانش آموزان مستعد جلیقه مخصوص داده می شود تا هنگام عبور دانش آموزان  خودروها را متوقف کنند، چون راننگان توجه بیشتری به همیاران پلیس خواهند داشت و  می تواند به ایمنی دانش آموزان کمک کند.

وی از برخورد قاطع با دوردور خبر دادو گفت: با قانون شکنان و دوردور بازان برخورد جدی داریم. از اردیبهشت تا الان ۳۵۰۰خودرو به پارکینگ منتقل شده اند و بسیاری هم تکرار شده، در صورت تکرار تخلف  این مشکل و مدت زمان توقیف بیشترخواهد شد و برخورد سخت گیرانه بیشتری خواهیم داشت.

 

.

مطالب پیشنهادی