9:36 1398/06/30

 

سردار فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس با تاکید بر درخشندگی ونورانیت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد. همدلی ووفاق وپای کار بودن نظام از خصوصیات دفاع مقدس است. مردم، یگان های نظامی ومسئولان با همکاری و وحدت جنگ را به خوبی اداره کردند.

وی در ادامه برکت خون شهدا و مقاومت در این دوران را زمینه سازی  قدرت امروز ایران در منطقه دانست و ادامه داد: شیوه جنگ ومبارزه مردم با استکبار امروز الگوی مبارزان و مردم مظلوم جهان برای مبارزه با استکبار شده است.

بنا به گفته فرمانده سپاه صاحب الزمان در هفته دفاع مقدس 20 برنامه ملی، 100 برنامه استانی و در کل 7000 برنامه فرهنی به صورت قشری و مسجدی برگزار می‌شود.

وی اجرای رژه نیروهای مسلح با مدیریت سپاه را مهمترین برنامه هفته دفاع مقدس عنوان کرد وافزود: یگان‌های مختلف ارتش وسپاه و نیروی انتظامی در این رژه شرکت دارند. جایگاه رژه در مقابل گلستان شهدا است و فرمان رژه از آن جا اجرا می‌شود.

افتتاحیه نمایشگاه دفاع قدس در باغ غدیر و انجام نمایش آبی، رزمی  وخاکی در لنجان شاهین شهر ونجف آباد که عملیات کربلای پنج را بازسازی می‌کند از دیگر برنامه‌های دفاع مقدس بود که فدا به آن اشاره داشت.

وی در خصوص برگزار نشدن نمایش ویژه دفاع مقدس در اصفهان گفت: قسمتی از نمایش‌های ما آبی است و چند سال رودخانه بسته بود. یکی دیگر از دلایل هم فراهم نبودن زمینه مناسب برای انجام این نمایش هاست. انفجارها برای بیماران قلبی مشکل ساز است و نمی‌شود در شهر اجرا کرد. ما آمادگی اجرا در شهر اصفهان را هم داریم اما شاریط مناسب نیست.

وی در ادامه افزود: از ظرف شهرستان‌ها تقاضا برای اجرا زیاد بود و تصمیمی گرفتیم اجرا نمایش‌های و بازسازی عملیات‌ها را به بیرون شهرو شهرستان‌ها ببریم. این برنامه‌ها هزینه بر و با حساسیت است و به لحاظ امنیتی حساس است و البته باید مردم هم همکاری کنند تا بشود به خوبی برگزار شود.

بنا به گفته وی امسال برای روز اول مهر توسط نیروی انتظامی و سپاه طرحی اجرا می‌شود که فرزندان شهدای مدافع حرم و وطن با همراهی همرزمان پدرشان به مدرسه می‌روند تا در کنار همرزمان پدر احساس تنهایی کمتری در فقدان پدر در روز اول داشته باشند.

فراخوان بسیجیان، اجرای پروژه بیابان زدایی با کاشت 40 هزار اصل نهال، افتتاح 80 پروژه عمرانی در مناطق کم تر برخوردار، بهره برداری از 200 واحد تعمیری در مناطق سیل زده، اجرای 200 یادواره شهدا، برگزاری یادواره شهید آقابابایی و شهید گنجی زاده در شهر هرند و زواره ، رونمایی از 15 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس از مهمترین برنامه‌های سپاه در هفته فاع مقدس عنوان شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با تاکید بر اینکه سپاه فعالیت اقتصادی ندارد گفت: قرارگاه خاتم الانیاء هم اگر فعالیت اقتصادی دارد بنا به درخواست دولت انجام می‌دهد. آن‌هم به شروطی است، که پروژه بالای هزارمیلیارد را قبول می کند و کار رقیب نداشته باشد وکسی تونایی انجام دادن آن  را نداشته باشد. قرارگاه خاتم الانبیاء در هر منطقه برای اجرای پروژه از نیروی کار همان منطقه استفاده می کند. و در زمینه اشتغال زایی هم عمل می‌کند.

وی در ادامه از احداث کاردرمانی برای معتادان خبر داد وگفت: این کاردرمانی با ظرفیت 2500 نفر ظرف ودر ماه آینده راه اندازی می‌شود تا در جهت خدمت رسانی موثر واقع شود.

وی همچنینی در ادامه ضمن انتقاد از حذف نام شهدا در تابلو خیابان‌ها  گفت: چرا برای  این موضوع رسانه‌ها مطالبه گری نمی‌کنند؟ باید رسانه‌ها نسبت به این موضوع واکنش مناسبی داشته باشند.

رسانه‌ها نسبت به اجرا نشدن قانون بازنستگی مسئولان و استفاده نکردن از جوان‌ها باید واکنش نشان بدهند. در سپاه در حال حاضر سمت‌ها مهم دست جوانان است و ما به جوان‌ها اعتماد کردیم چرا در دولت و کشور این اتفاق نمی‌افتد.

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی