16:34 1398/06/28

 

 

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از ایمنا، بهروز مهدلو در نشست خبری پانزدهم شهریورماه را آخرین مهلت نصب سامانه های فروشگاهی یا همان دستگاه های کارتخوان در مطب پزشکان و اتصال آنها به سامانه اصلی سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد وگفت:  تا پایان این زمان بیش از ۲۰ درصد از پزشکان کشور، نسبت به اجرای این قانون اقدام کردند و این درحالی است که تنها ۱۶ درصد از پزشکان استان اصفهان تا پایان مهلت مقرر دستگاه کارتخوان نصب کردند.

 

وی افزود: تا ۲۷ شهریورماه سال جاری، ۷۳ هزار و ۷۳۷ نفر از پزشکان برای نصب و اتصال دستگاه کارتخوان خود به سامانه امور مالیاتی مناطق مختلف فراخوان شدند و تقریبا ۲۲.۵ درصد از پزشکانی که فراخوان شده بودند از قانون تمکین کردند. در استان اصفهان نیز شش هزار و ۷۱۵ نفر از پزشکان برای نصب سامانه فروشگاهی فراخوان شدند و تاکنون فقط یک هزار و ۵۷۴ نفر از آنها در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده اند. آمار همکاری پزشکان اصفهانی در این بازه زمانی از آمار همکاری پزشکان کل کشور بیشتر بوده و این نشان دهنده رشد تفکر اقتصادی جامعه پزشکی است.

 

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه پزشکانی که در سامانه های مالیاتی ثبت نام کرده اند، به حقوق اقتصادی مردم احترام گذاشته اند، خاطر نشان کرد: لیست همه پزشکانی که باید در این سامانه ثبت نام کنند را تهیه کردیم و از طریق ارسال پیامک فراخوانی را به اطلاع پزشکان رسانده ایم. یک فرم اطلاعاتی جامع و کامل نیز برای اطلاع رسانی صحیح و مناسب به پزشکان در همین مورد ارسال شده است. اطلاع رسانی درباره چگونگی ثبت نام و دریافت مجوز های لازم نیز همواره از سوی رسانه ملی، نامه های مستقیم، روزنامه ها و خبرگزاری ها و پیامک برای پزشکان صورت گرفته است.

 

مهدلو اضافه کرد: روز گذشته به همراه حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مطب تعدادی از پزشکانی که در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده بودند، حضور یافتیم و با تقدیر از آنها بر اهمیت و ضرورت این مهم تاکید کردیم. همچنین به همراه فرد مذکور در مطب تعدادی از پزشکانی که هنوز اقدام به ثبت نام در سامانه امور مالیاتی کشور نکرده بودند نیز حضور یافتیم و با اعلام تذکرات لازم به آنها، پزشکان را نسبت به وضعیت مالیاتی آنها و نحوه ثبت نام در سامانه امور مالیاتی آگاه کردیم.

 

وی ادامه داد: همه پزشکانی که از طریق پیامک فراخوان شده اند باید تا پایان شهریورماه امسال نسبت به ثبت نام در سامانه امور مالیاتی و اتصال دستگاه کارتخوان اقدام کنند و تلاش می کنیم پزشکانی که پس از پایان روز ۱۵ شهریورماه نیز نسبت به این کار اقدام کرده اند را به صورت ویژه وارد سیستم امور مالیاتی کنیم. پزشکان به عنوان یک قشر تحصیل کرده باید از فرار های مالیاتی در بستر اقتصادی جامعه جلوگیری کنند  و در ایجاد شفافیت در مباحث اقتصادی به یاری سازمان امور مالیاتی و دستگاه های اقتصادی کشور بیایند.

 

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان اصفهان تصریح کرد: از یکم مهرماه سال جاری، صدور احکام برای پزشکانی که در سامانه امور مالیاتی ثبت نام کرده اند، صورت می گیرد و بی شک هدف ما اخذ مالیات واقعی و قانونی از این جامعه است. سیستم های اطلاعاتی و بانک های آماری سازمان امور مالیاتی این توانایی را دارد که بر اساس درآمد افراد، میزان مالیات پرداختی آنها را تعیین کند و در صورت پرداخت نکردن مالیات آنها را به جرم پولشویی به قوه قضائیه معرفی کند. همه پزشکان باید بر اساس احترام به مردم نسبت به اتصال دستگاه کارتخوان مطب خود به سامانه امور مالیاتی اقدام کنند.

 

۵۰ شغل دیگر نیز مشمول پرداخت مالیات می شوند

 

مهدلو تاکید کرد: استفاده از دستگاه کارتخوان یا حساب دیگران یا استفاده از دستگاه کارتخوان خیریه های درمانی، مصداق بارز جرم مالیاتی پزشکان است و با تهیه دستور العمل دقیق و مناسبی از اول مهرماه نسبت به دریافت مالیات از ۱۵ اتحادیه که شامل ۵۰ شغل می شوند، اقدام خواهیم کرد، دستورالعملی نیز برای سایر اصناف تهیه شده و ۱۵ اتحادیه که ۵۰ شغل را در بر می گیرند از اول مهرماه سال جاری، شش ماه فرصت دارند، دستگاه های کارتخوان خود را به سامانه امور مالیاتی متصل کنند.

 

وی افزود: بر اساس جلسات متعددی که با اعضای اتاق اصناف اصفهان داشتیم، وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاوران املاک، تالارهای پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها، کبابی ها، اغذیه فروشی ها و فست فودی ها، سفره خانه های سنتی و کافی شاپ ها، کترینگ و تهیه غذاها، قهوه خانه ها، سالن های غذاخوری و باغ تالار ها، باغ سرا ها، طباخی ها، آش و حلیم پزی ها، مراکز اقامتی همچون هتل ها و مسافرخانه ها، نمایشگاه ها و فروشگاه های وسائط نقلیه موتوری، آرایشگاه های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبار فروشی ها، قنادی ها وشیرینی فروشی ها، میوه و تره بار فروشان و میوه فروشی ها،مجموعه های فرهنگی و ورزشی، لوازم التحریر و نوشت افزار فروشی ها، گیم نتی ها و کافی نتی ها، دفاتر خدمات ارتباطی و دفاتر خدمات الکترونیکی مشمول این طرح می شوند.

 

مدیر کل اداره امور مالیاتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: داشتن دستگاه های کارتخوان به تنهایی کافی نیست و حتما باید این دستگاه ها به سامانه امور مالیاتی متصل شود و مردم اصفهان اگر با مشکلات و جرایم در این حوزه مواجه شدند با شماره ۱۵۲۶ تماس حاصل کنند.

 

مهدلو در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر چگونگی اخذ مالیات از درآمد های نقدی و غیر بانکی پرشکان، گفت: با استفاده از سیستم های اطلاعاتی و بانک های آماری، وضعیت درآمدی پزشکان و خانواده های آنان را رصد می کنیم و با توجه به میزان اموال و دارایی هایشان همواره میزان درآمد نقدی آنها را تحت نظارت داریم. تیم های بازرسی سازمان امور مالیاتی با شناسایی دقیق میزان درآمد پزشکان، تعرفه های مالیاتی برای درآمد نقدی آنها نیز در نظر خواهند گرفت.

 

کارتخوان پزشکانی که به سامانه مالیاتی متصل نباشد از یکم مهر غیرفعال می شود

 

وی با تکذیب برداشت ۲۰ درصدی مالیاتی از حساب شخصی پزشکان، گفت: کارتخوان ها ملاک تعیین تعرفه مالیات ها نیست بلکه اظهار نامه های مالیاتی پزشکان است که میزان مالیات پرداختی آنها را تعیین می کند. با توجه به مذاکراتی که با بانک مرکزی و نهاد های مختلف وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام داده ایم، مقرر شده دستگاه های کارتخوان پزشکانی که به سامانه امور مالیاتی متصل نباشد از یکم مهرماه غیر فعال شود.

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی