5:56 1398/06/28

 

 

 

به گزارش مفتاح، سردار شیروانیان دبیر ستاد بزرگداشت سی ونهمین سالگرد هفته دفاع مقدس در نشست خبری تبیین برنامه های ستاد با تاکید بر اینکه دبیرخانه از دوماه پیش کارش را شروع کرده است و کمیته ها برنامه ریزی ها خودشان را انجام داده اند گفت: همه کمیته ها برای هفته دفاع ممقدس آماده شده اند.

بنا به گفته سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی شیروانیان شعار امسال « ما پیروزیم» از سمت ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب شده و سعی شده است تا برنامه های متفاوتی برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس اجرا شود.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه ها تلاش کردند تا برنامه‌ های متنوع و متفاوتی نسبت به سال گذشته را طراحی کنند گفت: برنامه های هنری وفرهنگی محور برنامه ها قرار گرفته است. تببین ارزش های دفاع مقدس و سیره شهدا در برنامه ها به خوبی دیده شده  است.

وی در ادامه افزود: باید برنامه ها به گونه ای باشد تا ارزش های دفاع مقدس را به نسل هایی جدید که ان زمان را درک نکرده اند منتقل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس،  همزمان شدن هفته دفاع مقدس با محرم را یکی از فرصت های مناسب برای به تصویر کشیدن ارزش های دفاع مقدس به ویژه ایثار وشهادت عنوان کردو گفت:  می توان از فضای معنوی وسلحشوری دفاع مقدس استفاده کرد و امروز لازم است برای تربیت نسل جوان از سیره شهدا استفاده کرد.

 

بنا به گفته دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال رژه دفاع مقدس بر عهده سپاه پاسداران است وروزهای هفته دفاع مقدس با عناوین مختلف نامگذاری شده است.31 شهریور روز قدرت وتوانمندی و اقتدار نیروی های مسلح ، روز دوشنبه یک مهر ماه با عنوان دانش پژوهی معرفت جوانان و سربازان روز بازگشایی مدارس وتقدیر از سربازان و مرزبانان است.

عنوان روز سه شنبه 2 مهر رونق تولید حمایت مردمی وخودباوری، چهارشنبه 3مهربصیرت دشمن شناسی ولایت مداری و دفاع همه جانبه ، پنج شنبه 4مهر روز شهیدان جانبازان و ازادگان و روز عطر افشانی مزار شهداوتکریم از خانواده شهدا است، جمعه 5مهر روز معنویت وحدت ملی خانواده وورزش ملی ، شنبه 6 مهر روز رزمندگان وحماسه افرینان و بزرگداشت حصر آباران و یک شنبه 7 مهر روز فرماندهان پیش کسوتان و مسئولان نامگذاری شده است که برای این روز برنامه گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا برنامه ریزی شده است.

در این نشست نماینده ارگان های نظامی وغیر نظامی حضور داشتند و رئیس بنیاد شهید، جانشین سپاه صاحب الزمان، جانشین فرماندهی انتظامی ، جانشین آجا ، رئیس شورای همانگی تبلیغات و معاون صدا وسیما به معرفی مهمترین  برنامه های خود پرداختند.

سرهنگ علی مقوا ساز، جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک دانشگاه است وشهدا اساتید این دانشگاه هستند گفت: درس های زیادی از این دانشگاه می توان کسب کرد و ما دانشجویان خوبی برای این دانشگاه باید باشیم.

وی در ادامه به معرفی برخی برنامه های سپاه برای هفته دفاع مقدس پرداخت. برگزاری واجرای عملیات کربلای پنج در لنجان، شاهین شهر و نجف آباد، برپایی سنگر مقاومت در 40 نقطه از میادین اصلی استان، رونمایی از 15 کتاب در حوزه دفاع مقدس، حضور راویان دفاع مقدس در بسیج دانش آموزی، افتتاح 200 منزل تعمیر شده در مناطق سیل زده از مهمترین برنامه های سپاه صاحب الزمان(عج) خواهد بود.

در ادامه سرهنگ محسن گودرزی جانشین ارشد آجا، با تاکید بر اینکه دفاع مقدس حاصل نمونه گیری از کربلاست گفت: تلاش می کنیم در هفته دفاع مقدس دو شادوش برادران سپاه تبلور وحدت باشیم. اعزام تیم های صحرایی به مناطق محروم، برگزاری نشست های تخصصی در حوزه دفاع مقدس، تکریم از سربازان شهید از جمله برنامه های ارتش خواهد بود.

اجرای نمایش خیابانی، رونمایی از کتاب هایی با موضوع دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در باغ غدیر، روایت گری دفاع مقدس در مساجد ومدارس، رونمایی از اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس، برگزاری همایش ونشست تخصصی دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار وشهادت از مهمترین برنامه های هفته دفاع مقدس خواهد بود.

مطالب پیشنهادی