به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری پلیس، آیت الله "سید احمد خاتمی" که به عنوان سخنران در جلسه بصیرت افزایی کارکنان فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ستاد این فرماندهی حضور یافته بود ، مبارزه با مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی را مانند یک عملیات در جبهه جنگ توصیف کرد و گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس برای موفقیت در یک عملیات چند لشکر با هم هماهنگ می شدند، امروز هم در زمینه مبارزه با مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی بایستی همه دستگاه ها و ارگان ها دست به دست هم بدهند تا جامعه از هرگونه آلودگی مصون بماند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال متلاشی کردن نظام از درون است، گفت: آن چیزی که می تواند این نظام را از درون دچار اشکال و ضعف کند وجود فساد، ناهنجاری و بی بندوباری اخلاقی است.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری حادثه آندلس، گفت: اسپانیای کنونی، زمانی در حوزه جغرافیای اسلام قرار داشت اما اروپایی ها با ترویج فساد در بین مسلمانان توانستند این کشور را از دست آنان خارج کنند و امروز دشمن دقیقاً همین نقشه را برای کشور ما کشیده است.

آیت الله خاتمی، مبارزه با مفاسد را نیازمند اراده جدی از سوی همه دستگاه ها و ارگان های مسئول در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حدود سال 84 یا 85 مصوبه ای را تصویب کرد و در آن برای 25 دستگاه مسئول کشور 312 وظیفه تعیین کرد که اگر این مصوبه به طور دقیق اجرا می شد امروز شاهد بسیاری از مفاسد و ناهنجاری ها در جامعه نبودیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این مصوبه آخرین دستگاه مسئول تعیین شده، برخی هنجارشکنی ها در جامعه را نتیجه عدم اجرای دقیق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و اظهار داشت: معتقدم اگر 25 دستگاه دیگر به درستی وظایف مشخص شده در این مصوبه را اجرا کنند دیگر نیازی به اقدام عملی از سوی ناجا نخواهد بود.

آیت الله خاتمی، خاطر نشان کرد: خدارا شاکریم که نیروی انتظامی با انگیزه و اراده قوی در عرصه مقابله با ناهنجاری های اخلاقی وارد صحنه شده که نمایندگان مجلس خبرگان همواره قدردان تلاش های بی وقفه این نیرو هستند و از این گونه اقدامات تقدیر و تشکر می کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: من از  همه دستگاه ها می خواهم که در عرصه مقابله با مفاسد اخلاقی وارد میدان شده و به کمک ناجا بیایند و نگذارند دشمن در عملی کردن به نقشه خود موفق شود و جوانان این مرزو بوم را منحرف کند.#

رفتار نیروهای انتظامی باعث عزت دین شده است/ قدردانی از اجرای طرح "حی علی الصلاة" در پلیس اصفهان/ پلیس مراقب ستون پنجم دشمن باشد

گروه استان ها _ اصفهان _ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه نیروهای انتظامی همیشه در مقابل چشمان مردم قرار دارند گفت: رفتار و گفتار، برپا داشتن نماز و حضور این نیروها در مساجد و مجالس عزاداری برای سید الشهدا باعث عزت دین شده است.

به گزارش مفتاح وبه نقل از ر پایگاه خبری پلیس، آیت الله" سید احمد خاتمی" در جمع فراگیران آموزشگاه علمی تخصصی درجه داری شهید بهشتی ناجا گفت: امام علی(ع) در نامه ای که به مالک اشتر نوشته 4 ماموریت ویژه برای نیروهای مسلح ترسیم کرده که امیدوارم انشاء الله این ماموریت ها را در دوره آموزشی خود فرا بگیرید و با افتخار به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنید.

وی افزود: امام علی (ع) در این نامه به مالک می گوید:« لشکریان نظامی و انتظامی، حصن و دژهای مستحکم مردم در برابر دشمنان هستند» و بنابر این ماموریتی که امیرمؤمنان بر عهده نیروهای مسلح ما از سپاه و ارتش گرفته تا بسیج، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات این است که همه آنها باید از از مردم حفاظت کنند.

وی مردمی بودن را تفاوت اصلی بین نیروهای مسلح ایران با نیروهای مسلح سایر کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت: در بیشتر کشورهای دنیا نیروهای مسلح از مردم گریزان هستند برای اینکه مقامات آن کشورها می خواهند نیروهای مسلح همیشه در مشت آنها باشند تا هروقت نیاز شد از آن ها بر علیه مردمشان استفاده کنند.

وی افزود: نیروهای مسلح در نظام علوی با مردمند، از بطن مردم ، از درون مردم و خدمتگذار مردم هستند و هیچ وقت از آن ها جدا نیستند به همین دلیل است که امروز نیروی انتظامی ما ضمن همراهی با مردم ، امنیت مجالس عزاداری را هم تامین می کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: در جریان سیل اخیر یک افسر ارتش نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به سیل زدگان حماسه آفرید که در تاریخ ارتش های دنیا بی نظیر است، این فرد ارتشی تا زانو خم شد تا آن فرد سیل زده پایش را روی کمرش بگذارد و سوار کامیون شود.

وی با بیان اینکه امروز نیروهای مسلح ما در دل های مردم جا دارند اظهار داشت: مردم می خواهند نیروهای انتظامی خدمتگذارآن ها باشند، البته باید مراقبت کرد تا مبادا دشمن خودش را برای ما بجای مردم جا بزند.

امام جمعه موقت تهران، خاطر نشان کرد: کسانی که می آیند و از اجتماع خالصانه مردم استفاده می کنند و علیه دین و اعتقادات مردم شعار می دهند این ها مردم نیستند و نیروهای انتظامی ما دژ این گونه افراد نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مراقب ستون پنجم دشمن باشد اظهار داشت: در فتنه سال 96 خود منافقان اعلام کردند شعارها را ما می دادیم و نیروهای ما آن ها را در خیابان ها سر می دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه های علمیه اظهار داشت: امام علی (ع) در این نامه به مالک می فرمایند:« نیروهای مسلح باید با رفتارشان سبب عزت دین شوند.»

وی به اجرای طرح "حی علی الصلاة" توسط عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: من این طرح را سبب عزت دین می دانم، وقتی مامور پلیس راهور هنگام اذان ظهر در محل خدمت خود وضو می گیرد، سجاده اش را پهن می کند و نماز می خواند، این کار او اقامه نماز را معنی می کند.

آیت الله خاتمی، به واکنش های گسترده مردم در فضای مجازی به این اقدام ماموران پلیس راهور استان اصفهان اشاره کرد و گفت: البته نیروهای انتظامی فقط در اقامه نماز نمونه نیستند ، بلکه همه اعمال و رفتار آنها در مسیر دین، اعتقادات و ارزش ها است.

وی خطاب به فراگیران آموزشگاه درجه داری ناجا گفت: شما فرماندهان آینده نیروی انتظامی هستید بنابر این طوری عمل کنید که اگر دنبال یک فرد متدینی گشتند برای کاری در نظام بگویند برویم سراغ آن شخص که در ناجا است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: 2 وظیفه دیگری که امام علی (ع) بر عهده نیروهای مسلح نهاده یکی این است که نیروهای مسلح باید زینت والی عادل نظام و دیگری تامین کننده امنیت مردم باشند.

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: امیدوارم این 4 ماموریتی که امیر مؤمنان برای شما بیان کرده اند را به خوبی انجام داده و برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار کسب کنید

مطالب پیشنهادی