10:47 1398/06/20

به گزارش مفتاح، در شب هشتم محرم الحرام، در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام که با حضور رهبر انقلاب اسلامی، رؤسای سه قوه و قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در سخنانی، «جوان» را عنصر پیشتاز در قیامهای حق در طول تاریخ از جمله قیام حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام دانست و با اشاره به پیشگامی جوانان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف جهاد فرهنگی و علمی، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم، جوانان را مخاطب خاص خود قرار دادند و انقلاب اسلامی برای ادامه حرکت تکاملی خود عمیقاً به خلاقیت و شجاعت جوانان متعهد، متخصص و انقلابی در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کشور نیاز دارد.

حجت‌الاسلام عالی، با تاکید بر توانایی جوان در عرصه های عملی گفت: جوان در میدان عمل پای رکاب است. به دنیا تعلق ندارد و هر کجا میدان خطر است جسارت دارد و وارد میدان می شود.

مدیران خسته حرکت انقلاب را کند کرده اند

وی با اشاره به حضور جوان ها در نهضت های انبیا و اولیا و میدان دادن به جوان ها به نمونه های متعددی از اعتماد حضرت رسوال اکرم (ص) به جوانان اشاده داشت وافزود: جوان با خلاقیت وشجاعت است و از پس کارها بر می آید. در انقلاب و در جنگ تحمیلی خودمان هم جوانان پیشگام بودند و در نهضت حضرت مهدی نیز این جوانان هستند که حضرت را یاری می کنند و کابینه حضرت را تشکیل می دهند.

وی یکی از آسیب های انقلاب را مدیران خسته وپیری که مسئولیت ها را رها نمی کنند دانست وادامه داد: این مدیران احساس تکلیف زیادی می کنند و جایشان را به جوانان نمی دهند. مدیریت خسته وتنبل باعث شده اند جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی جا بماند. انقلاب اسلامی در جهان جلو رفت ولی جمهوری اسلامی عقب مانده است. مدیران خسته و فرسوده حرکت جمهوری اسلامی را کند کرده اند.

جوانان ناشدنی ها را شدنی کردند

حجت الاسلام عالی با اشاره به گام دوم انقلاب و تاکید رهبر انقلاب بر حضور جوانان برای تمدن سازی و زمینه سازی ظهور و مخاطب قرار دادن آنها گفت: ما نیاز به یک پوست اندازی داریم. این موضوع در دل انقلابی ها هست و انقلاب ما به یک انقلاب درون انقلاب با رهبری رهبر انقلاب نیاز دارد. بیانیه گام دوم انقلاب یک تحول است که متناسب  با چهل سال دوم ترسیم شده است به شرطی که بعضی از پیرمردها به جوانان راه بدهند و زمینه سازی حضور جوانان را در عرصه های عملی مهیا کنند.

وی جوانان را موتور امید سازی درجامعه عنوان کردند و ادامه دادند: امید به حرف نیست و جوانان با حضور خود می توانند امید به جامعه تزریق کنند. جوان‌ها هر جا نشدنی بود را شدنی کردند. اما هر کجا جوانان حضور نداشتند شدنی ها ناشدنی شد که امروز در مسائل اقتصادی و معیشتی هم دیده می شود.

 

مطالب پیشنهادی