13:15 1398/06/10

به گزارش مفتاح و به نقل از تسنیم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی درباره گفته استاندار اصفهان در نشست خبری پیرامون اجرای 1734 پروژه عمرانی با بودجه‌ای بالغ بر 2 هزار و 900 میلیارد تومان برای سال 98 اظهار داشت: بودجه‌ای که دیده شده است رقمی پایین‌تر از این است و بودجه دولتی این مقدار نیست و باید ریز این بودجه بررسی شود که در چه سطحی است.

وی با بیان اینکه برای تعیین اشتغال ایجاد شده به نسبت بودجه تخصیص داده شده باید میزان ایجاد اشتغال در سال گذشته بررسی شود، تصریح کرد: تبصره 18 قانون بودجه سال 97 وقتی در مجلس بررسی شد، دیدیم از 1.2میلیارد دلاری که سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد اشتغال دریافت کرده است، نخستین تخصیص را در 27 اسفند ماه انجام داده است.

نگاه مجلس و دولت در اصلاح ساختار بودجه متفاوت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردند که تا یک ماه پیش هنوز هیچ وامی برای کسانی که قرار بود از تسهیلات استفاده کنند پرداخت نشده، بنابراین از گفته تا عمل فاصله بسیار زیاد است.

وی درباره صاحبان این پروژه‌های عمرانی بیان کرد: بخش کمی از این پروژه‌ها در دست دولت و ادارات دولتی است و بخش عمده‌ای نیز می‌تواند در اختیار شهرداری‌ها باشد که از اعتبارات خود استفاده می‌کنند و بخشی هم ممکن است در دست بخش خصوصی باشد.

 

مطالب پیشنهادی