پرواز پروانه های سی و دومین جشنواره فیلم های کودکان ونوجوانان؛ مسئولان از جشنواره راضی بودند / اصفهان خانه ابدی جشنواره فیلم های کودکان ونوجوانان است

 

 

 

به گزارش مفتاح، با آنکه قرار بود اختتامیه ساعت 5 عصر کار خودش را شروع کند تا یکبار اختتامیه به موقع انجام شود اما حادثه ای در سالن و تخریب دکور اختتامیه کار را کمی پیچیده کرد و همین مساله باعث شد میهمان ها بیش از یک ساعت پشت در های سالن منتظر بمانند و البته اعتراض نکنند ووقتشان را با گپ و گفت بگذرانند.

گذشت وقت باعث شد تا سلوکی که مجری اختتامیه بود با سرعت متناسبی برنامه را پیش ببرد. اولین سخنران شهردار اصفهان بود. نوروزی که از برگزاری جشنواره بسیار راضی بود. وی جشنواره امسال را دارای ویژگی هایی دانست که حضور  ۲۶خبرنگار و  ۳۲داور کودک که  از بین داوطلبان برگزیده شدند و در طول جشنواره

نقش مشارکتی خودشان را خوب ایفا کردند، افزایش  نقش مسئولیت اجتماعی واتحاد  و انسجام، بچه های نقاط مختلف از جشنواره به ویژه نقاط کم برخوردار و بهره مندی کودکان  معلولان و نابینایان و کودکان وعاجز از حضور بودند از آن جمله بود.

نوروزی در ادامه جشنواره را موثر در  افزایش نشاط اجتماعی و ارتقا مسئولیت اجتماعی دانست وادامه داد:  با برگزاری جشنواره  شادی فراگیر در همه نقاط مشهود بود و این نشاط فقط در سینما نبود و

در پردیس هنر  ۳هزار صندلی شاهد نمایش فیلم بودند. گذر فرهنگی چهارباغ غوغا بود و کودکان نقاط کمتر برخوردار هم پای فیلم نشستند

فیلم ها  به  ۳۴شهر رفت و فیلم در نقاط مختلف و سیل زده اکران شد. شهردار اصفهان با تاکید بر تاثیرات جشنواره در خصوص تقویت ارتباط اصفهان با سایر کشورها و تقویت مسائل اقتصاد از تداوم جشنواره فیلم کودک و دایمی بودن آن در اصفهان خبر داد وگفت: این جشنواره با اختتامیه پایان نمی پذیرد این جشنواره مستمر است. باشگاه باشگاه مخاطبان و مدرسه جشنواره درست می کند وبه مناسبت هر رویداد مربوط به سینما جشنواره حضوری فعال خواهد داشت.

 شهردار در ادامه اظهار داشت: جشنواره ظرفیت عظیمی برای کشور است. این جشنواره کودکان و نوجوانان در توسعه پایدار نقش ایفا می کنن. حقوق کودکان به معنای واقعی رعایت شد. سینما به نحو شایسته در اختیار کودکان قرار گرفت. و همه دستگاه ها با هم دوستانه

همکاری کردند امیداوریم این همدلی را ادامه دهند به خاطر همکاری همه دستگاهها و همدلی و حضور همه نوجوانان سپاسگزار هستم.

در اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم های کودک ونوجوان از بزرگداشتی برای علیرضا رضا‌داد دبیر بنیاد فارابی ودبیر سابق جشنواره فیلم کودک ونوجوان گرفته شد و از زحماتی وی تجلیل شد. وی در سخاننی با اشاره به پیام وزیر ارشاد و توجه وی به کودکان سیل زده گفت: به نظرم بچه‌های حوزه کودک و نوجوان مسئولیت اجتماعی بسیار بیشتری دارند و تا حدود زیادی نیز این مسئولیت را به خوبی انجام دادند.

وی ضمن تشکر از خانم کلباسی و حبیب احمد زاده به خاطر فعالیت هایشان در مناطق سیل زده گفت:  این دو نفر  مدت‌هاست در تلاش هستند غم و غصه را از روی دوش کودکان مناطق سیل زده بردارند و جای تقدیر است.  فعالان حوزه سینمای کودک و نوجوان می‌توانند در زمینه مسئولیت اجتماعی همچنان گام بردارند و پیش بروند.

 

در خلال برنامه جوایز جشنواره در بخش های مختلف ملی وبین المملل به صاحبانشان تقدیم شد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان هم که کمی دیر به دلیل همراهی وزیر ارشاد وخانم ابتکار به اختتامیه رسید در سخنانی بیان کرد: در جشنواره ترنم شادی نوجوانان و کودکان اصفهانی دو چندان شد، خوشحالم اصفهان به عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک معرفی شده است و میزبان سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد: حضور 27 فیلم در جشنواره امسال نشانگر دیپلماسی فرهنگی سینمای جمهوری اسلامی ایران است، اگر امروز بخواهیم به نسخه شفابخشی برای بهبود اوضاع برسیم باید به سراغ حوزه تعلیم و تربیت برویم، برای فعالیت در حوزه کودک باید از روش‌های نو و خلاقانه استفاده کنیم، باید هنرمندان را ترغیب کرد تا از طریق هنر به کمک جامعه بیایند و هنجارها و مسایل را به کودکان بیاموزیم.

رضایی با تاکید بر اینکه  اصفهان در طول تاریخ با فرهنگ و هنر غنی خود، نقش مهمی را در حوزه فرهنگ و هنر ایران ایفا کرده است گفت: این مسئله در برگزاری جشنواره سی و دوم قابل مشاهده است. امسال جشنواره با شناخت از مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای حضور کودکان کار، معلول و ناشنوا و همچنین برپایی سینماهای سیار در 123 نقطه کشور و همچنین مناطق سیل زده و کمتر برخوردار اصفهان ثابت کرد سینما را برای همه کودکان می‌خواهد که این نشان از برنامه‌ریزی خوب و دقیق برگزارکنندگان جشنواره است که تمامی نقاط کشور را با خود همراه کرده است.

اختتامیه با انکه با تاخیر برگزار شد اما تلاش شد سر زمان مقرر به پایان برسد که انصافا همین اتفاق هم افتاد.

 

مطالب پیشنهادی