اخبار جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان؛ اقیانوسی پشت پنجره، موفق در الگوسازی برای نوجوان

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، فیلم بلند داستانی اقیانوسی پشت پنجره دیشب در پردیس سینمایی ساحل اکران شد. این فیلم نوجوانی را در قشم به تصویر می کشد که در فقدان پدر بار زندگی را به دوش می کشد و برای رسیدن به اهدافش سخت کوشی زیادی دارد و تلاش می کند. 

بابک نبی زاده که فیلم اقیانوسی پشت پنجره اولین فیلم اوست تلاشکرده در فیلمش تلاش و سخت کوشی مردم قسم به خصوص نوجوانان جنوب را به تصویر بکشد و بنا به گفته خودش در جنوب پول زیادی رد وبدل می شود اما سهم مردم این خطه محرومیت و فقر بوده است و این درحالی است که نوجوانان این سرزمین بسیار مستعد و متفکر هستند و نبی زاده خواسته با  ساخت این فیلم قدمی در نشان دادن وضعیت مردم در جنوب کشور برداشته باشد.

نبی زاده در نشست خبری فیلم اقیانوسی پشت پنجره در خصوص ساخت این فیلم گفت: بسیار خوشحال هستم نوجوان ها تماشاگر تخصصی فیلم هستند. این فیلم درباره کودکان است اما برای کودکان است. من اصولا مخالفم فیلم برای کودکان باشد فیلم باید درباره کودک ساخته شود. 

وی با تاکید بر اینکه سخت است کودک را ۹۰ دقیقه در سینما نگه داشت گفت: به تازگی فیلم هایی با تایم کوتاه ساخته می شود و من بسیار موافق با ساخت این فیلم ها هستم. 

وی در خصوص مشخص نکردن مکان در فیلم گفت: این کار تعمدا انجام شده است. ما جزایر مختلفی داریم و ما خواستیم این جزیره نمونه ای از جزایر جنوب باشد. 

نبی زاده انتقاد خبرنگاران مبنی بر ریتم آرام فیلم را پذیرفت و گفت: 

موافقم چون در تیر و خرداد فیلم برداری شده و از نیمه دوم فیلم ریتم کند تری دارد کا در اکران باید تدوین دوباره شود و این عیب برطرف بشود. 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با قهرمان سازی مخالف است گفت: تلاش شده نشان بدهیم که نوجوان تکیه گاه ندارد و پدر که تکیه گاه است وجود ندارد و تلاش پسر در این فیلم معنی پیدا کند. البته تلاش شده انتظار و وفاداری مادر هم به خوبی به تصویر بکشم.

وی در خصوص کاراکتر معلم و نقش پر رنگ اندر فیلم گفت: نوع آموزش معلم و چیدمان کلاس به دلیل این است که من انتقاد به نظام آموزشی دارم. سعی کردم معلم به عنوان یک راهبر نشان بدهد و متفاوت نشان بدهیم. 

سید جلال چاوشیان تهیه کننده فیلم هزینه ساخت فیلم را یک میلیارد تومان باغبان کرد و گفت: این کار به صورت دلی ساخته شده است و همه عوامل به صورت تعاونی و دلی کار کردند. 

وی در خصوص دلیل سرمایه گذاری برای فیلم معناگرای اقیانوسی پشت پنجره گفت: فیلم نامه این فیلم چهار سال پیش به عنوان بهترین فیلم نامه انتخاب شد که خودش دلیل مهمی بود و هر تهیه کننده ای را مجاب می کند. البته فکر نمی کردم فیلم خوبی باشد اما اولین پلان و عکس ها را که دیدم نظرم  عوض شد. 

بنا به گفته تهیه کننده این فیلم در ۵۳ جلسه و در طول دو ماه ساخته شده است.

مطالب پیشنهادی