9:24 1398/05/11

به گزارش مفتاح حبیب‌الله نیکزادی پناه نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی و تاثیر این اقدام بر توان دیپلماسی کشور، گفت: همیشه در همه جای دنیا هر کسی اگر بخواهد حرف خودش را به کرسی بنشاند قطعا باید از یک قدرت جانبی هم برخوردار باشد و طرف مقابل هم باید نسبت به این موضوع وقوف داشته باشد. 

وی افزود: اگر ایران پاسخ مناسب را گروه متخاصم و زورگوی انگلیسی نمی‌داد قطعا ما در بحث‌های بعدی و مراحل بعدی هم با چالش مواجه می‌شدیم. 

نماینده مردم بم در مجلس اظهار داشت: باید در هر مذاکره و اقدام یک توان مضاعف در کنار مذاکره‌کنندگان و تیم دیپلماسی باشد و اقدام سپاه در توقیف کشتی انگلیسی مثل همیشه یک اقدام مفید برای کشور بود. 

 نیکزادی‌پناه خاطرنشان کرد: توقیف کشتی انگلیسی بر رفتار دیپلماتیک آمریکا  و انگلیس در قبال کشورمان تاثیر گذاشته و موضع نرم‌تر و بهتری را در قبال ایران اتخاذ می‌کنند. آنها همیشه وقوف داشته‌اند که ایران جولانگاه افکار خصمانه آنها نیست اما بعضا رفتارهایی را از  خود نشان می‌دهند که خوشبختانه قوای نظامی ما در ارتباط با مسائل نظامی همیشه پاسخ مناسبی را به ‌آنها داده‌اند. 

نماینده مردم بم در مجلس در پایان گفت:  شاهد هستیم که رفتار انگلیسی‌ها در قبال ایران آرامتر و بهتر شده اما باید در ادامه ببینیم که این آرامش دائمی است یا موقتی و قطعا رفتارهای به موقع نیروهای نظامی ما مخصوصا سپاه همیشه مثبت بوده و طبیعتا آنها هم حواسشان جمع است نمی‌توانند درگیر رفتاری غیرمنطقی باشند. فارس

مطالب پیشنهادی