به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، سومین دوره مسابقات کشوری قرآنی کمیته امداد با قرائت پیام آیت‌الله حسین مظاهری، مرجع عالیقدر شیعه و زعیم حوزه علمیه اصفهان در این شهر آغاز به کار کرد.
آیت‌الله حسین مظاهری، مرجع عالیقدر شیعه و زعیم حوزه علمیه اصفهان در این پیام با اشاره به اینکه برپایی این همایش و مسابقات که مایه افزایش آگاهی و دانایی شرکت کنندگان است، مقدمه‌ای برای عمل به آموزه‌های انسان‌ساز قرآن است، تاکید کرد: ملاک توفیق نهایی در این برنامه‌ها و مسابقات آن است که تا چه میزان به یک انسان قرآنی تبدیل شده‌اید و راه سعادت و فلاح و نجات در عمل کردن به آن چیزی است که از قرآن کریم می‌آموزید.
وی با تاکید بر اینکه عمل صالح و شایسته مبتنی بر باور و اعتقاد صحیح و نیکوست، یادآور شد: باید هر چه بیشتر و بهتر در آیات بینات قرآن کریم، تدبر، تفکر و تعقل کنید تا باورها و اعتقادات محکم و عمیق‌تری نسبت به تعالیم این کتاب جامع و جاودان و جهانی پیدا کنید.
حجت‌الاسلام حسین احمدیان، معاون فرهنگی کمیته امداد کشور نیز در سخنانی با بیان اینکه ۴۲ هزار نفر در مراحل مقدماتی این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و اذان در سراسر کشور به رقابت با یکدیگر پرداختند، خاطرنشان کرد: از این جمع ۴۱۶ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند که از فردا در دو بخش خواهران و برادران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
احمدیان افزود: علاوه بر این رشته‌ها این رقابت‌ها در بخش مقالات قرآنی کارکنان و مددجویان نیز جریان خواهد داشت و تا کنون بیش از ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی با اشاره به سابقه برگزاری رقابت‌های قرآنی در میان مددجویان و کارکنان کمیته امداد کشور، یادآور شد: اولین دوره این رقابت‌ها با شرکت ۲۰ هزار نفر در قم و دومین دوره با شرکت ۳۰ هزار نفر در شیراز برگزار شد و با رشد چشمگیری در این دوره به ۴۲ هزار شرکت کننده رسید.
معاون فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه در تابستان امسال رویدادهای بزرگ فرهنگی و آموزشی به همت کمیته امداد در سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: اردوهای فرهنگی-آموزشی وارثین ویژه جوانان و دانش‌آموزان و اردوهای آموزشی ۱۵ روزه مشهد مقدس ویژه دانشجویان تحت حمایت از مهمترین این رویدادها هستند.
احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمیته امداد ۱۵ مجموعه اردوگاه در سراسر کشور در اختیار دارد، گفت: استفاده از این ظرفیت در فصل تابستان عمدتا به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت اختصاص می‌یابد. 

مطالب پیشنهادی