11:41 1398/04/27

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی: بانک ها برای دریافت تسهیلات مددجویان بهزیستی سختگیری می کنند

به گزارش مفتاح، معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری 13 میلیارد و 600 میلیون درآمد از محل  کمک های نقدی وجوهات مردم، کالاهای ضروری و کمک های خدماتی در بخش دولتی وخصوی عاید بهزیستی شده است گفت: دربخش دولتی 3 میلیارد و 900 میلیون کمک شده است و 9 میلیارد و 700 میلیون در بخش خصوصی جمع آوری شده است. اما تنها 5 میلیارد و 200 میلیون از این درآمدها درآمدهای نقدی است.

علی اصغر شاهزیدی از افزایش سقف سرانه تسهیلات خود اشتغالی خبر داد وافزود: مبلغ سرانه از 20 میلیون تومان  به 50 میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است. طبق بند ب تبصره 16 بودجه عمومی سال 98 قانونگذار برای ایجاد شغل برای مددجویان تا 5 نفر وبرای هر نفر 50 میلیون تسهیلات در نظر گرفته است به شر ط اینکه مددجو به کار گرفته شود تا 5 سال، بیمه شود و حقوق اداره کار دریافت کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به امضا تفاهم نام چند جانبه تامین مسکن 20 هزار معلول گفت: 30 میلیون کم بلا عوض ، 15 میلیون کمک بنیاد مستضعفان 10 میلیون بهزیستی و 5 میلیون خیریه بنیاد مسکن بوده است که تا کنون 219 مسکن واگذار شده است.

بنا به گفته وی برای تامین مسکن خانواده های دو معلولی در روستا  سهمیه استان 102 مورد بوده است که به 91 خانواده کمک شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی در ادامه بیان داشت: بالغ بر ده هزار و 800 خانواده معلول ومددجو فاقد مسکن وجود دارد اما متاسفانه بانک ها در روند پرداخت تسهیلات و ضمانت ها سختگیری می کنند و قباله های روستایی را قبول نمی کنند ومشکلات متعددی برای دریافت کنندگان وجود دارد.

با انکه دستور بانک مرکزی برای دریافت وام تنها یک ضامن است اما بانک ها زیر بار نمی روند و دستور العمل و بخشنامه را اجرا نمی کنند وبیش از 30 درصد مددجویان نمی توانند وام خودشان را دریافت کنند.

مطالب پیشنهادی