18:03 1398/04/26

به گزارش مفتاح«محمد موسوی» بنیانگذار کانون توانا و مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز در نامه خود به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشت: من به‌عنوان نماینده کانون معلولین توانا و مالک گروه بهداشتی فیروز به‌عنوان دو مرجع فعال در عرصه معلولیت که همواره عمر و پتانسیل خود را در این مسیر مقدس گزارده‌اند، اعلام می‌کنم: اگر رئیس‌جمهوری دولت آمریکا بخواهد جامعه بزرگ معلولان ایران را مورد بی‌توجهی قرار داده و خواسته‌های آنان را قربانی سیاست‌های خویش نماید، ما شکایت خود از وی را به مجامع بین‌المللی ارائه داده و از طریق اندیشمندان، مدافعان حقوق بشر و بشردوستان عالم دادخواهی خواهیم کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«به‌نام خداوند بخشنده و مهربان

جناب آقای دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا

من «محمد موسوی» یک فعال اجتماعی و بنیانگذار کانون معلولین توانا در سال ۱۹۹۵ هستم که عضو دپارتمان اطلاعات همگانی سازمان ملل متحد (DPI)و مقام مشورتی ECOSOC و دارای ۱۲ نماینده قانونی و رسمی در سازمان ملل و مؤفق‌ترین مؤسسه غیردولتی در حوزه معلولین در سال ۲۰۱۸ در کشور ایران می‌باشد.

همچنین من از سال ۲۰۰۱ از سهامداران و مدیر عامل شرکت گروه بهداشتی فیروز بزرگ‌ترین کارخانه تولید محصولات بهداشتی کودکان در ایران هستم که بیش از ۱۱۰۰ شغل پایدار برای معلولین ایجاده کرده است.

اعمال فشار بر یک کشور از طریق تحت فشار قرار دادن مردم و به چالش کشیدن زندگی افراد آسیب‌پذیر با موازین انسانی و حقوق شهروندان ملت‌ها در تضاد است.

جناب آقای ترامپ:

تحریم‌های اتخاذ شده از سوی دولت شما مشکلات زیادی را برای کانون معلولین توانا و گروه بهداشتی فیروز ایجاد کرده که مهم‌ترین آنها به اختصار گوشزد می‌کنم:

۱- دولت‌های تأیید کننده کنوانسیون بین‌المللی حقوق معلولان در ماده ۳۲ آن متعهد شده‌اند تا: «اهمیت همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای آن را در حمایت از تلاش‌های ملی برای شناسایی مقاصد و اهداف کنوانسیون حاضر به رسمیت بشناسند و اقدامات مؤثری را در این مورد بین دولت‌ها و در صورت نیاز با مشارکت سازمان‌های مرتبط بین‌المللی و منطقه‌ای و جوامع مدنی به خصوص سازمان‌های معلولین اتخاذ کنند.»

دولت آمریکا نیز از تأیید کنندگان کنوانسیون مذکور می‌باشد در صورتی‌که از نگاه ما متاسفانه دولت شما بزرگترین نقض کننده آن نیز هست.

۲- کانون معلولین توانا با داشتن ۱۲ نماینده قانونی و رسمی در سال‌های گذشته از شرکت در جلسات سازمان ملل بازماند.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا:

این رویداد نیز یکی دیگر از پیامدهای سیاست‌های شماست، در حالی‌که این سفر نه به آمریکا که به مقر سازمان ملل در نیویورک باید صورت می‌گرفت اما اجرای قانون منع مسافرت به آمریکا و پیشگیری از مسافرت‌های دارای وجهه بین‌المللی، سوءاستفاده از سازمان ملل است که در خاک آمریکا قرار گرفته است.

۳- امروز تهیه داروهای مورد نیاز بیماران و وسایل توانبخشی معلولان دستخوش تورم، مشکلات ناشی از تبادلات بانکی و سیاست‌های دولت شما قرار گرفته و شما صراحتاً اقدام به ایجاد تنگنا در زندگی مردم ایران نموده و برای به کرسی نشاندن حرف خود زندگی مردم عادی را نشانه گرفته‌اید و در این میان بیشترین آسیب را زنان، کودکان، سالمندان، بیماران و افراد دارای معلولیت می‌بینند.

۴- گروه بهداشتی فیروز به‌عنوان یک برند ملی یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان لوازم بهداشتی کودکان در ایران است که سهم قابل توجهی از بازار مصرف را به خود اختصاص داده است. فعالیت این واحد تولیدی علاوه بر آنکه رونق بخش زندگی هزاران فرد معلول و خانواده‌های آنهاست، به بهبود وضعیت بهداشت کودکان این مرز و بوم نیز منجر می‌شود. ولی امروز تحریم‌های همه‌جانبه و به همکاری گرفتن دولت‌های سایر کشورها در راستای این اقدام سیاسی، موجب بروز مشکل در تهیه مواد اولیه و در نتیجه به مخاطره افتادن اشتغال معلولان شاغل در این واحد تولیدی و نیز احتمال آسیب به بهداشت کودکان این کشور شده است.

رکود این واحد تولیدی منجر به انحطاط «یک ارزش اجتماعی بی‌همتا» در سطح جهان و به خاموشی «یک ارزش انسانی» در زمینه «اعتماد به اثربخشی معلولان» خواهد شد و در این‌صورت آیندگان در مورد شما قضاوت خواهند کرد.

جناب آقای ترامپ:

در خاتمه اینجانب به‌عنوان یک فعال اجتماعی و اقتصادی به نمایندگی از مؤسسه کانون معلولین توانا و شرکت گروه بهداشتی فیروز اعلام می‌کنم:

آنچه برای ما مهم و قابل احترام است، ملیت، رنگ، نژاد، زبان و جنسیت انسان‌ها نیست. بلکه آنچه مهم است، عشق ورزیدن به همنوعان است که وجه اشتراک همه انسان‌های واقعی است.

من به‌عنوان نماینده کانون معلولین توانا و مالک گروه بهداشتی فیروز به‌عنوان دو مرجع فعال در عرصه معلولیت که همواره عمر و پتانسیل خود را در این مسیر مقدس گزارده‌اند، اعلام می‌کنم: اگر رئیس‌جمهوری دولت آمریکا بخواهد جامعه بزرگ معلولان ایران را مورد بی‌توجهی قرار داده و خواسته‌های آنان را قربانی سیاست‌های خویش نماید، ما شکایت خود از وی را به مجامع بین‌المللی ارائه داده و از طریق اندیشمندان، مدافعان حقوق بشر و بشردوستان عالم دادخواهی خواهیم کرد.ایرنا

مطالب پیشنهادی