15:40 1398/04/18

به گزارش مفتاح از لامرد، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به شهرستان لامرد را بازدید از طرح‌های مهم صنعتی و برطرف کردن موانع آنها اعلام کرد و اظهار داشت: در لامرد بعضی از طرح‌های بسیار مهم که جزء مهمترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی و کشور است در حال اجرا بوده که یکی از آنها صنعت آلومینیوم است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره اینکه ما به شدت برای توسعه کشور به آلومینیوم نیاز داریم، افزود: ظرفیت‌های کشور محدود بوده و بخش وسیعی از مواد اولیه آلومینیوم از خارج کشور تامین می‌شود.

 وی با اشاره به مصرف بالای انرژی در صنعت آلومینیوم و پیشرفت این صنعت در کشورهای حاشیه خلیج فارس افزود: ایران با این که در این صنعت سابقه بسیار زیادی دارد، نیازمند کارهای جدی‌تر و بزرگتر است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری در طرح آلومینیوم لامرد، گفت: در حال حاضر این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های صنعت آلومینیوم کشور با حجم سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلار و چند هزار میلیارد تومان در لامرد در حال اجرا بوده که جزء طرح‌های بزرگ صنعتی کشور است.

وی به طولانی شدن زمان اجرای این پروژه مهم صنعتی اشاره کرد و بیان داشت: از نظر من زمان اجرای این پروژه طولانی شده به همین دلیل فکر کردم که باید حتماً بازدیدی از آن داشته باشم تا مشکلات آن بررسی و جهت تا  امسال و یا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به طرح‌های بزرگ پالایشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: دو طرح بزرگ در بخش پالایشگاهی و پتروشیمی نیز وجود دارد که آنها هم جزء طرح‌های مهم و اساسی کشور هستند، این طرح‌ها حجم سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی داشته و نقش آنها در توسعه کشور قابل توجه است.

جهانگیری در پایان سخنان خود گفت: من فکر می‌کنم در دو سال پایانی دولت آقای روحانی یک مجموعه از طرح‌های بزرگ و کلیدی هست که در سراسر کشور در حال اجرا بوده که باید تمرکز ویژه‌ای روی آنها شود تا بتوانیم طرح‌ها را زودتر به نتیجه برسانیم.فارس

مطالب پیشنهادی