به گزارش خبرنگار مفتاح، سردار مهدی معصوم بیگی  پیش از ظهر امروز در نشست خبری تیرماه خود از انهدام 28باند سرقت در سه ماهه اخیر سال جاری خبر داد وافزود:  29درصد از انهدام‌ها مربوط به سارقان منازل است و سرقت داخل خودرو با 15 درصد و سرقت از اماکن با 8 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در این مدت دستگیری سارقان 36 درصد افزایش داشته است و ارزش اموال مکشوفه در این عملیات ها 160 میلیارد بوده است.

وی با تاکید بر شعار سال و رونق تولید برخورد با قاچاق کالا را یکی از محورهای عملیاتی پلیس دانست و ادامه داد: در این زمینه 600 پرونده تشکیل شد و 700 نفر در این رابطه دستگیر شدند و300 خودرو نیز توقیف شده است. ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در این مدت 384 میلیارد ریال بوده است.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر افزایش طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: طرح کنترل انبارهای و مکان‌هایی که کالا در آن نگهداری می‌کنند با قوت انجام می‌شود و 170 انبار مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با اشار به تفاوت  قیمت سوخت و بالا بودن ارزش ریالی سوخت در کشورهای همسایه از افزایش قاچاق سوخت گفت وادامه داد: تمرکز بر قاچاق سوخت انجام شده است و با باندی که قرار بود یک میلیون و30 هزار لیتر سوخت را از کشور خارج کنند برخورد شد. 155 مرحله ایست وبازرسی موقت در مناطق آلوده به قاچاق برای مبارزه با قاچاق داشته ایم.

معصوم بیگی در ادامه افزود: انهدام باند جعل وکلاهبرداری 22 درصد افزایش داشته است و ارزش ریالی کلاهبرداری ها 300 درصد رشد داشته است.

بنا به گفته فرماندهی انتظامی استان اصفهان، طرحی با عنوان ظفز 5 برای مقابله با جرائم راهنمائی ورانندگی در حال اجراست. در این طرح با دور دور خودروها، مزاحمت نوامیس و تخلفات حادثه ساز برخورد می شود. با اجرای این طرح 2 هزار خودور توقیف شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خسارت بالای 9 میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند در صورت توافق طرفین بدون کروکی پلیس، می توانند به بیمه برای دریافت خسارت مراجعه کنند.

توقیف خودورهایی با بیش از یک میلیون جریمه

فرماندهی انتظامی استان از توقیف خودورهای با بیش از یک میلیون تومان جریمه خبر داد وگفت: نیروی انتظامی برای مساعدت در پرداخت جریمه این خودورها طرحی را به اجرا در آورده که رانندگان می تواند از آن استفاده کنند. البته این طرح شامل خودروهایی که حکم قضایی داشته باشند، خودورهایی که به علت مستی و استفاده از مواد مخدر جریمه شدند و رانندگان با نمره منفی بالای 30 نمی شود.  

وی در ادامه با اشاره به کاهش 9 درصدی جانباختگان تصادفات ادامه داد: سهم موتورسیکلت سواران در آمار جانباختگان 32 درصد، عابران پیاده 49 درصد و سایرین 19 درصد بوده است. در تعداد جانباختگان راکبان موتورسیکلت 26 درصد کاهش داشته ایم اما در عابر پیاده 22 درصد افزایش داشته ایم.

وی پرتصادف ترین محورهای برون جاده‌ای را محور آزادراه اصفهان- کاشان، جاده سمیرم به یاسوج و دامنه – الیگودرز عنوان کرد وافزود: 42 درصد تصادفات در جاده به علت توجه نکردن به جلو ، 19 درصد توانایی نداشتن در کنترل خودرو و سرعت بالا و رعایت نردن حق تقدم 8 درصد بوده است. در تصادفات دورن شهری نیز 48 درصد علت تصادفات توجه نداشتن به جلو عنوان شده است.

وی واردات دستگاه ماینر( تولید کننده ارز دیجیتال) و تولید بیت کوین ( ارز دیجیتالی) را قاچاق عنوان کرد وادامه داد: ماینر به صورت قاچاق وارد می‌شود وغیر قانونی است و ما در صورت برخورد با این دستگاه برخورد می کنیم.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: استفاده از این دستگاه مصرف برق زیادی دارد واین دستگاه در مزارع کشاورزی وباغ ها و مکان هایی  که برق یارانه ای دارند استفاده می شود.  

مطالب پیشنهادی