به گزارش پایگاه خبری مفتاح صبح امروز 13 تیرماه 1398 به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر اولین دوره مسابقات ورزشی جام شهداء رسانه  به میزبانی بسیج رسانه استان اصفهان برگزار شد. بنابر این گزارش شرکت کنندگان (آقایان و خانم ها) به طور مجزا در ورزشگاه شهید آقابابایی و ورزشگاه ولایت سپاهان شهر به رقابت پرداختند. این مسابقات که در رشته های مختلف دارت، طناب کشی، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی و تیراندازی برگزار شد گرچه رشته های حرفه ای و تخصصی چشم گیر نبود اما با هدف ایجاد شور، نشاط، ترویج فرهنگ پهلوانی و رقابتی سالم میان اصحاب رسانه برگزار شد که در نوع خود قابل تقدیر بود.
شایان ذکر است مسابقه شنا از سری مسابقات حذف شد.

لازم به ذکر است که پایگاه خبری مفتاح با تیمی متشکل از آقایان محمدباقر صادق زاده مقام دوم(12 ساله)، حسین ظفری مقام سوم، محمدصالح صادق زاده (15 ساله) مقام دوم به ترتیب در رشته های دارت، آمادگی جسمانی و تیراندازی در بخش برادران و خانم فاطمه مستغنی اصفهانی مقام سوم رشته آمادگی جسمانی در قسمت بانوان این مسابقات حاضر و حائز رتبه شدند. جالب اینکه کوچکترین شرکت کننده این دوره با دوازده سال سن از پایگاه خبری مفتاح مقام دوم رشته دارت را در بین شرکت کنندگان بزرگسال از آن خود کرد. 


به گفته سرهنگ رضا صفری رییس سازمان بسیج رسانه استان اصفهان حذف مسابقه شنا به دلیل کاهش استقبال اصحاب رسانه از این رشته بود.

از نکات قابل توجه در میان اهالی رسانه آنکه ورزش از ملزومات برای هر فرد علی الخصوص فعالین این حرفه است. به دلیل حجم کار و نشستن های طولانی مدت در پشت سیستم و حجم چشم گیر نوشتن و کار اداری، تحرک و فعالیت بدنی مستمر ضروری است و در غیر این صورت ناهنجاری های اسکلتی از جمله پشت گرد، اسکولیوز، لوردوز، شانه نابرابر و آسیبهای گردن از وقایع غیرقابل کنترل و حتمی در میان فعالین این حرفه می باشد. عدم استقبال اصحاب رسانه از ورزش شنا خود مصداقی بارز بر نبود شرایط در ورزش و عدم رغبت فعالین حوزه تاثیرگذار رسانه است که مساعدت خانه مطبوعات و نهادهای ذی ربط را می طلبد.
این دوره از مسابقات که با نام شهدای رسانه برگزار شد به نظر می رسید نیاز به برنامه ریزی بیشتر و تبلیغ گسترده تری بمنظور حضور خانواده بزرگ رسانه های استان اصفهان می بود که به طور قطع این مهم در برنامه های بعدی بسیج رسانه استان خواهد بود.

در پایان به برگزیدگان لوح تقدیر اعطا شد و به گفته سرهنگ صفری با خبرنگار مفتاح به دلیل آنکه یک روز قبل یعنی 12 تیرماه اعتبار این مسابقات تامین شد؛ فلذا به برگزیدگان در زمان مناسب نزدیک، هدایای مناسب، مدال قهرمانی و جام اعطا خواهد شد.

مطالب پیشنهادی