12:41 1398/04/13

به گزارش مفتاح متولیان وزارت ورزش پس از ماه‌ها کش و قوس و بلاتکلیفی کشتی و صد البته با توجه به حجم انتقادات اهالی این رشته، سرانجام روز برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون کشتی را اعلام کردند. بر این اساس مقرر شد انتخابات مجمع کشتی در روز ۲۶ تیر ماه برگزار شود تا امور ورزش اول کشورمان پس از مدتها اداره شدن توسط سرپرست، صاحب رئیسی جدید از جنس کشتی شود.

البته این در حالیست که هر روز اخبار ضد و نقیضی از تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست منتشر می‌شود و هنوز هیچ منبع آگاه و مسئولی حاضر به ارائه اخباری رسمی مبنی بر تعداد کاندیداهای تأیید و یا رد صلاحیت شده نیست.

در این میان مورد دیگری هم جای تأمل و ابهام دارد و آن اینکه کمتر از دو هفته تا انتخابات مجمع باقی مانده اما هنوز تکلیف سه کاندیدای تأیید صلاحیت نشده مشخص نیست. طبق اخباری که خبرنگار مهر از برخی منابع آگاه کسب کرده، همچنان پاسخ استعلام امیررضا خادم، علیرضا دبیر و عباس جدیدی از سوی مراجع ذیصلاح نیامده و این سه رقیب نامدار ریاست فدراسیون کشتی هنوز تأیید صلاحیت نشده اند و تلاش‌ها در این زمینه ادامه دارد.

همچنین با توجه به آئین‌نامه برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی، تکلیف کاندیداهای تأیید صلاحیت شده و برنامه‌های آنان برای مصاف انتخاباتی باید تا ۱۵ روز قبل از برگزاری مجمع روشن شده باشد، اما این مساله نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و گویا تمام فرایند انتخابات زیر سایه تعیین تکلیف صلاحیت سه کاندیدای مذکور قرار دارد.

این اتفاقات بیش از هر چیز شایعه چانه زنی سه کاندیدای بلاتکلیف انتخابات مجمع کشتی را مطرح می‌کند که گویا همچنان قصد دارند تا آخرین ساعات برگزاری مجمع برای تأیید صلاحیت خودشان تلاش کنند. طبیعتاً بلاتکلیفی کاندیداهای مذکور و عدم اعلام اسامی تأیید صلاحیت شده‌ها از سوی مسئولان ذیصلاح، یکی دیگر از عوامل ایجاد ابهام در روند انتخابات کشتی است که گویا وزارت ورزش همچنان قصد دارد در این خصوص سکوت کند.مهر

مطالب پیشنهادی