12:40 1398/04/13

به گزارش مفتاح علیم یارمحمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره کمبود قیر در پروژه‌های عمرانی و راه و شهرسازی گفت: کمیسیون عمران بر اساس ماموریت خود این موضوع را در قالب ماده ۴۹ مطرح کرده است. 

وی افزود: موضوع کمبود و ظرفیت قیر به دستگاه قضایی ارجاع شده است چرا که وزارت نفت از تعهد خود در این خصوص سرباز زده و به قانونی عمل نکرده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران تصریح کرد: وزارت نفت باید ۴ میلیون تن قیر به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان را در اختیار پروژه‌های راه و شهرسازی قرار می‌داد که متاسفانه این کار را انجام نداده است.

یارمحمدی اظهار داشت: وزارت نفت اعلام کرده افزایش قیمت ارز موجب شده تا تعهدش را محقق نکند ولی ما از دیوان محاسبات دعوت کردیم تا به این وضعیت ورود کرده و اقدامات نظارتی خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های مختلف، وزارت نفت اعلام کرد ما به التفاوت بهای قیر در سال گذشته تامین شده و قرار است در اختیار بنیاد مسکن، وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه برای تکمیل پروژه‌های راه روستایی و شهری و ... قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران گفت:‌ مقرر شد تا مابه التفاوت سال قبل پرداخت شود ضمن اینکه اعطای قیر در سال جاری هم از 2 هفته قبل آغاز شده است.

وی تصریح کرد: برخی استان‌ها به دلیل سردسیر بودن فقط 6 ماه از سال می‌توانند کارهای عمرانی، زیربنایی و احداث راه انجام دهند و عملا سرما اجازه فعالیت‌های عمرانی را در بخش دوم سال به آنها نمی‌دهد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: با آنکه باید تامین قیر استان‌های سردخیز در اولویت باشد ولی باید نیازهای دیگر استانها را هم تامین کرد.فارس

مطالب پیشنهادی