12:34 1398/04/13

به گزارش مفتاح ادموند بزیک مربی و بازیکن سابق فوتبال درباره تجربه حضور به‌عنوان مربی در برنامه «ستاره ساز» شبکه سه سیما گفت: این برنامه برای بچه‌هایی که در شهرستان و مناطق محروم بودند اتفاق خوبی را رقم زد.

وی ادامه داد: ما چهار مربی برنامه «ستاره‌ساز» به همراه گروه تولید به شهرستان‌ها رفتیم و بازیکنانی را که در مکان‌های محروم و دور افتاده بودند، بعد از تست اولیه برای حضور در برنامه انتخاب کردیم. پیش از این حدود ۱۰۰ هزار نفر در فراخوان برنامه شرکت کرده و بعد از آن برای ما ویدئو ارسال کردند که در بین این فیلم‌ها حدود پنج هزار نفر را انتخاب کردیم و از نزدیک بازی بچه‌ها را دیدیم.

بازیکن سابق تیم ملی عنوان کرد: من در کرمانشاه، تبریز و رشت برای ارزیابی بازیکنان رفتم و از هزار و ۱۰۰ شرکت‌کننده تست گرفتم که هر مربی می‌توانست ۱۵ بازیکن را برای برنامه ستاره‌ساز انتخاب کند.

کشف استعداد از شهرهای دورافتاده

وی تصریح کرد: شرکت‌کننده‌ها از دورترین شهرها به مرکز استان می‌آمدند تا ما از آنها تست بگیریم. در نهایت چهل نفر به مسابقه «ستاره‌ساز» راه پیدا کردند و هر مربی ۱۰ نفر را زیر نظر می‌گرفت و چند مرحله را سپری کردیم و این روزها شاهد پخش نیمه نهایی هستیم.

مربی «ستاره ساز» پیرامون انتخاب بازیکنان بیان کرد: بازیکن و مربی که کار کرده باشد و تجربه بازی دارد به قول معروف با یک نگاه بازیکن متمایز را بین شرکت کنندگان انتخاب می‌کند. خود من حدود ۱۲ سال است کار پایه فوتبال را انجام می‌دهم و بیشتر با این سنین در ارتباط بودم.

حدود ۱۰۰ هزار نفر در فراخوان برنامه شرکت کرده و بعد از آن برای ما ویدئو ارسال کردند که در بین این فیلم‌ها حدود پنج هزار نفر را انتخاب کردیم و از نزدیک بازی بچه‌ها را دیدیم

وی در خصوص تمرین‌هایی که با شرکت‌کنندگان داشتند توضیح داد: بر اساس آیتم‌های برنامه «ستاره‌ساز» تمرین‌هایی را برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفتیم، البته به خاطر ضبط‌هایی که در هفته داشتیم تمرین‌های کمتری با بچه‌ها انجام دادیم.

داور «ستاره ساز» در خصوص کشف استعداد در ایران اظهار کرد: یکی از ضعف‌های فوتبال ایران کشف استعداد است. همه افراد هم این موضوع را می‌دانند اما اهمیت داده نمی‌شود و باید این قضیه را به صورت پیشرفته پیگیری کنیم تا استعدادهای خوب کشف شود. متاسفانه ما امکانات خوبی برای کشف استعداد نداریم. بیشتر بازیکنان از قشر ضعیف جامعه هستند و این یک واقعیت است و این بچه‌ها قدر این موقعیت را می‌دانند و موفق می‌شوند.

وی با اعلام حضور یکی از شرکت کنندگان «ستاره ساز» در تیم پیکان، عنوان کرد: یکی از شرکت‌کنندگان برنامه «ستاره‌ساز» که جزو ۱۰ نفر اول شد، توسط تیم پیکان انتخاب شد و اکنون در آن تیم حضور دارد.

الگوهای انگیزه‌ساز

بزیک درباره حضور بازیکنانی همچون قوچان‌نژاد و طارمی و… در برنامه عنوان کرد: حضور چنین بازیکنانی در برنامه «ستاره‌ساز» برای استعدادهای کشف شده تاثیرگذار است چراکه شرکت‌کنندگان، الگوهای خود را می‌بینند و خود را جای آنها قرار می‌دهند و می‌توانند از تجربه آنها استفاده کنند.

بازیکن سابق سپاهان در پایان توضیح داد: متاسفانه در ایران برای امتیاز حضور در تیم لیگ برتر جوانان، ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون معامله می‌شود و این موارد باعث می‌شود بازیکنانی که استعداد دارند نتوانند در تیمی بازی کنند، اما از طریق برنامه‌هایی مثل «ستاره ساز» این استعداد دیده می‌شود.مهر

مطالب پیشنهادی