به گزارش مفتاح محمد رضا کبیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اردستان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اصحاب رسانه بهترین بازوی نشر اخبار دادگستری هستند که باید از آنها تقدیر شود.

وی افزود: با درایت مدیریت دادگستری بیش از ۲۵۰ فقره پرونده در شورای حل اختلاف اردستان به سازش ختم شده است.

رئیس دادگستری اردستان گفت: شورای حل اختلاف اردستان در استان از جایگاه خوبی برخوردار است به نوعی که با جایگاه پنجمی در استان اصفهان مورد تشویق هم قرار گرفته است.

کبیری افزود: در یک سال گذشته دادگستری اردستان بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده ورودی و بیش از ۹ هزار پرونده مختومه داشته است.

وی ابراز داشت: آمار توهین در سال گذشته در اردستان ۶۳۴ مورد بود که امسال این آمار با افزایش ۳۸ درصدی همراه بوده و به ۸۷۴ فقره افزایش داشت.

کبیری با طرح این سوال که چرا شهرستان اردستان که سبقه تاریخی دارد باید در رتبه توهین و فحاشی مقام اول را داشته باشد، افزود: در شهرهای بزرگ برای توهین و فحاشی شکایت نمی کنند ولی در شهرهای کوچک سریع پرونده تشکیل می دهند.

وی افزود: در سال گذشته در اردستان برای موضوع تصادفات ۵۵۶ پرونده و امسال ۶۱۷ پرونده تشکیل شده است.

کشف ۵۰۰ کیلو مواد مخدر در یک سال

رئیس دادگستری اردستان همچنین افزود: پرونده های تشکیل شده برای مواد مخدر در شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته افزایش داشته به نوعی که در یک سال بیش از ۵۰۰ کیلو مواد مخدر کشف شده است.

وی گفت: در سال گذشته در اردستان ۱۱۵ فقره طلاق و امسال ۸۳ فقره ثبت شده که کاهش ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

کبیری با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی دریافت مهریه در شهرستان اردستان گفت: تنها برای عدم پرداخت مهریه تا ۱۱۰ سکه قرار بازداشت صادر می شود./مهر

مطالب پیشنهادی