20:24 1398/04/05

به گزارش مفتاح تیم ملی فوتبال زنان آمریکا روز دوشنبه به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی زنان فرانسه صعود کرد و به این ترتیب یک گام دیگر به دفاع از عنوان قهرمانی‌اش نزدیک شد، ‌اتفاقی که اگر رخ دهد احتمالاً با دعوت شدن اعضای این تیم به کاخ سفید همراه خواهد بود. با این حال مگان راپینوئه، عضو تیم ملی زنان آمریکا می‌گوید اگر او و هم‌تیمی‌هایش قهرمان جام جهانی شوند، او در اعتراض به وضعیت موجود در آمریکا، از رفتن به محل اقامت رئیس جمهور این کشور خودداری می‌کند.

مهاجم 33 ساله تیم ملی زنان آمریکا که تیمش با غلبه بر اسپانیا حریف فرانسه میزبان در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها شده است، در پاسخ به این سؤال که آیا اگر او و هم‌تیمی‌هایش قهرمان جام جهانی شوند به کاخ سفید خواهند رفت، گفت: من پایم را در آن کاخ سفید لعنتی نمی‌‌گذارم. نه! من به آنجا نمی‌روم. ما به آنجا دعوت نمی‌شویم.

تصمیمی که راپینوئه اتخاذ کرده، الهام گرفته از حرکتی است که پیش از او نیز کولین کاپرنیک، عضو سابق تیم فوتبال‌ آمریکایی مردان آمریکا - کسی که در اعتراض به نژادپرستی در آمریکا هنگام پخش سرود ملی آمریکا زانو زد - انجام داده بود و توجهات را معطوف خشونت پلیس و تبعیض نژادی در آمریکا کرد.

راپینوئه در اقدامی مشابه به کاپرنیک، از ابتدای جام جهانی 2019 فرانسه، هنگام پخش سرود ملی آمریکا برخلاف هم‌تیمی‌هایش از خواندن این سرود خودداری و صرفاً سکوت می‌کند. این اقدام او واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به همراه داشته و او روز گذشته در پاسخ به این سؤال که آیا راپوئه باید در هنگام پخش سرود ملی آمریکا اعتراض خودش را نشان دهد،‌ گفت: خیر، من اینطور فکر نمی‌کنم. من از تماشای بازی‌های تیم ملی‌مان لذت می‌برم. آنها واقعاً با استعداد هستند.

ترامپ پیش از این اعتراضات سیاسی ورزشکاران ملی‌پوش آمریکایی هنگام پخش سرود ملی این کشور را بی‌احترامی کامل به میراث آمریکا دانسته بود.

همچنین پیش از این اعضای تیم بسکتبال گلدن استیت وریرز که دو سال متوالی قهرمان NBA شدند، بر خلاف سنت هر ساله حاضر به حضور در کاخ سفید نشدند.تسنیم

قتل ۲۲۳ سیاهپوست آمریکایی پس از اعتراض جالب ورزشکار NFL

مطالب پیشنهادی