8:03 1398/03/28

به گزارش مفتاح پیش از ظهر دیروز، محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران با انتشار پیام ویدیویی از جوانان دعوت کرد در سایتی که معرفی کرده، ثبت‌نام کنند تا کاندیداهای مورد تأییدش از میان آنان انتخاب شوند. او «مجلس نو؛ پیشرفت و عدالت» را نیز به‌عنوان شعار انتخاباتی خود معرفی کرده است.

نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان در این باره توضیح می‌دهد: باید بین ساماندهی فعالیت‌های حزبی و تبلیغات انتخاباتی تفکیک قائل شد. من به سایتی که آقای قالیباف برای ثبت‌نام فراخوان داده بود، نگاهی کلی کردم. به نظرم نمی‌توان به‌طور قاطع این فراخوان را تبلیغات انتخاباتی دانست.

او می‌افزاید: اهداف همه گروه‌ها و احزاب، انتخابات (انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس) است. آقای قالیباف در این فراخوان نیز با ذکر اهداف خود در حال جمع کردن یار برای حزبش است. بنابراین به نظر من این فراخوان را نمی‌توان مصداق تبلیغات انتخاباتی دانست.

ابراهیمیان در پاسخ به این سؤال که قالیباف در سایت خود شعار انتخاباتی خود را نیز تعریف کرده است می‌گوید: ایشان می‌گوید این شعار ما برای حفظ فعالیت آینده است و برای فرد خاصی تبلیغ نمی‌کنیم. فعالیت انتخاباتی یعنی برای فرد خاصی تبلیغ کنند. هنوز آقای قالیباف نگفته من کاندیدا هستم و هنوز هم نگفته‌اند کسانی که دعوت به ثبت‌نام شدند، کاندیداهای او در انتخابات مجلس آینده هستید. در نهایت می‌توان این عمل ایشان را به‌عنوان لیدر یک جریان سیاسی تلقی کرد نه تبلیغات انتخاباتی.

ایرنا

مطالب پیشنهادی