به گزارش مفتاح, مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه شهرداران پیشین و جدید یزد اظهار داشت: علیرغم اینکه دوران فعالیت من در شهرداری یزد خیلی زود به پایان رسید اما معتقدم که مسئولیت من در قبال شهر یزد همچنان ادامه دارد.

معاون عمرانی وزیر کشور افزود: در حال حاضر همه جنگ اقتصادی تمام عیار دشمن و تحریم‌های کمر‌شکن را می‌بینیم و دشمن از هیچ چیزی کوتاه نیامده و تورم بی سابقه و نوسان قیمت‌ها و بروز انواع بحران ها از زلزله، طوفان، ریزگردها و سیل اخیر که واقعا کمرشکن بود دشواری کارهای عمرانی را زیاد کرده است.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی و نوسازی خانه‌ها در 25 استان کشور و احیای سدهای خسارت دیده در سیل‌ها گفت: از 25  اسفند بحث سیل آغاز شد و اولین گزارش واصله سیل مهیب استان سیستان و بلوچستان بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور عنوان کرد: بلافاصله پس از سیستان و بلوچستان در استان‌های مختلف کشور سیل به وجود آمد و شاید برای اولین بار 25 استان کشور همزمان یک بحران را تجربه می‌کردند.

جمالی نژاد ادامه داد: ما همیشه تجربه یک شهر یا یک استان را داشتیم و تمام کشور برای کمک می آمدند ولی هیچ زمانی تجربه خسارت در 25 استان کشور به  صورت همزمان را نداشتیم.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه در طول این مدت بیش از 80 یا 90 سفر استانی انجام دادم و مشکلات زیاد مردم را مشاهده کردم، گفت: الان در بسیاری از مناطق سیل‌زده مردم همچنان در چادر هستند و در برخی استان‌های گرمسیر از جمله خوزستان مشکلات بسیار زیاد است.

شهردار پیشین ‌یزد افزود: علیرغم مشکلاتی که این موارد به وجود می‌آورد و نام آن بحران است، به نظرم هیچ یک نگران کننده نیست چرا که هم گذشته این موارد را داشتیم و هم در آینده آن را تجربه می‌کنیم ولی آن چیزی که بسیار جدی است و مهمترین بحرانی که به کشور آسیب می‌زند و بسیار نگران آن هستم و از تحریم آمریکا و سیلابها به مراتب بدتر است، کم اعتمادی مردم به مسئولان است.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه افرادی در حال ایجاد گسلی بین مردم و مسئولان هستند، در ارتباط با کم شدن این فاصله و گسل گفت: شوراهای اسلامی شهر به عنوان اولین خاکریز مطالبات مردم و شهرداران به عنوان مدیران محلی در شهرها و دهیاران به عنوان کسانی که در روستاها می‌توانند اعتماد لازم را به وجود آورند وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ما در طول سال‌های قبل شرایط بسیار سخت‌تری در ارتباط با مسائل اقتصادی داشتیم اما علیرغم مشکلات و سختی‌ها و عدم وجود زیرساخت‌های لازم در آن زمان، اعتماد مردم را داشتیم ولی الان با وجود داشتن زیرساخت‌های بسیار، اعتماد مردم را خیلی کم داریم.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه این اعتماد را می‌توانیم ایجاد کنیم و دیوار بی‌اعتمادی مردم به مسئولان را برداریم گفت: شوراهای استان یزد در کشور بی‌نظیر هستند و این شوراها می توانند برای ایجاد و افزایش اعتماد بین مردم به عنوان یک الگوی بسیار خوب در سطح کشور فعالیت کنند.

پیشنهاد می کنیم در این خصوص بیشتر بخوانید:

دولتمردان «أَفَلَا تَعْقِلُونَ» آیا نمی اندیشید؟

پرپر شدن گلستان در اوج بی تدبیری

آق قلا هم اکنون نیازمند یاری سبز دولت و مسئولین است

 

تسنیم

مطالب پیشنهادی