14:21 1398/02/24

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، مدیر منطقه 6 شهرداری اصفهان از جذب درآمد بسیار خوب برای تامین بودجه شهرداری در سال 98 گفت واینکه با تدابیری که در مدت مسئولیتش با همکاری نیورهایش در شهرداری داشته، بودجه شهردای را با 86 درصد افزایش تدوین کرده است.

محمد رضا برکت البته در خلال صحبت هایش هر چند که زیاد تمایل به موشکافی علت این افزایش و البته کاهش هزینه جاری از14 درصد به 8 درصد نبود، گفت: قسمتی از هزینه‌های جاری صرف پرداخت حقوق می‌شود اما اینکه چرا هزینه‌های جاری کاهش داشته است این است که 32 نیرو بازنشسته وتعدیل شده اند و ما تشخیص داده ایم با همین تعداد نیرو وبا این بودجه می توان کار را پیش ببریم.

وی چندان اعتقادی به برخورداری منطقه 6 شهرداری ندارد و از خبرنگاران می خواهد که این کلمه را زیاد برای این منطقه به کار نبرند و در این خصوص می گوید: واقعیت این است که در بودجه منطقه 6 و مردم این منطقه جفا شده است و زمانی که من به این منطقه آمدم معابر این منطقه یک آسفالت مناسب نداشت. حتی آسفالتی که در بعضی مناطق کم برخوردار اصفهان دیده می شود در این منطقه نیست. میزان سرانه فضای ورزشی محدودی دارد و فرهنگ سرای مناسبی هم در این منطقه نیست.

 

اختصاص بودجه اختصاصی برای سالن اجلاس

وی با تاکید بر اینکه تمایلی به بیان کارهای انجام شده ندارد و معتقد است صرفا وظیفه خود را انجام داده گفت: تلاش کردیم در سال 98 بودجه عمرانی هر نفر را بالا ببریم و 150 پروژه عمرانی تعریف کردیم.  تلاش کردیم برنامه ریزی کنیم ومحلات کم برخوردار تر در منطقه شش را حمایت کنیم. اولویت اول ما در تدوین بودجه 98 تمام پروژه های نیمه تمام است و تلاش کردیم پروژه‌هایی تعریف کنیم که عملیاتی بشود.

وی اتمام سالن گلستان شهدا را یکی از پروژه‌های نیمه تمام شهرداری در سال جدید عنوان کرد واضافه کرد: در ابتدا قرار بود این پروژه مشارکتی توسط  بیناد شهید، استانداری و شهرداری ساخته شود، اما بنیاد که فقط ساخت سقف سالن را عملی کرد و استانداری هم به تعهدادتش عمل نکرد و ما برآن شدیم تا این پروژه را کامل انجام دهیم و نظر شهردار هم همین بود. 11 میلیارد تومان جدای از آزاد سازی ها برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده است و امیدواریم درسال 98 بتوانیم این پروژه را نهایی کنیم.

برکت پروژه نیمه کاره اجلاس رایکی از پروژه های سخت ونیمه تمام شهرداری منطقه 6 نامید و گفت: قرار بود این پروژه با 100 میلیارد وکمک دولت ساخته شود اما فقط 20 میلیارد پرداخت شد و همه شهرداری راتنها گذاشتند وپروژه در سکون ورکود وارد شد. قرار شد قسمتی از اعتبارات سالن توسط شهرداری مرکزی وقسمتی توسط شهرداری منطقه پرداخت شود . قسمت اعظم تعهدات شهرداری مرکزی مانده بود و هزینه‌ها هم دو برابر شده بود. تصمیم گرفتیم هزینه مستقلی برای راه اندازی این پروژه در نظر بگیریم و در سال 98 بودجه ای نزدیک به 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شد. برآورد ما این است سالن اجلاس با 300 میلیارد تومان هزینه راه اندازی شود.

 

احداث پارکینگ های موقت در منطقه شش

وی در ادامه به تلاش برای رفع مشکلات منطقه مسکونی شهید کشوری اشاره کرد وافزود: برای افزایش فضای سبز این منطقه هزینه های خوبی شده است و راه اندازی پارک 70 هزار متر مربعی در این منطقه یکی از این پروژه هاست. یکی از مشکلات ساکنان این منطقه بحث حمل ونقل آنهاست که به دنبال پیگیری‌هایی که انجام شد و همین امروز به من خبر دادند که اتوبوسرانی با راه اندازی یک خط اتوبوس جدید از شهرک کشوری به سمت پایانه صفه برای دسترسی مردم به مترو موافقت کرده است و با این خط مردم تردد بهتری به داخل شهر می توانند داشته باشند.

احداث یک فضای ورزشی رو باز تا بیست روز آینده در شهرک کشویر از دیگر اقداماتی بود که مدیر منطقه شش به آن اشاره کرد.

یکی از مشکلات گریبانگیر منطقه شش شهرداری که دغدغه مدیر این منطقه هم بود، کمبود پارکینگ در این منطقه است وی از رایزنی با مالکان زمین‌های رها شده در منطقه مرکزی و احداث پارکینگ موقت در منطقه خبر داد تا به صورت موقت قسمتی از مشکلات پارکینگ این منطقه حل شود و استفاده از یک زمین بنیاد مسکن و شهرسازی در خیابان کاخ به عنوان پارکینگ اقدامی بود که به تازگی انجام شده است.

وی در ادامه افزود: برای پارکینگ گلستان شهدا که همیشه برای منطقه مساله ساز بوده است هم به دنبال تملک زمین برای احداث پارکینگ هستیم. بحث آزاد سازی مغازه های اطراف گلستان شهدا در حال انجام است . 14 میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در بودجه 98 در نظر گرفته شده است و تلاش می کنیم این پارکینگ که فعلا با گنایش 300 خودرو است، راه اندازی شود.

وی در صحبت هایش یکی از اهداف شهرداری را توجه به مناطق کم برخوردار در منطقه شش عنوان کرد وگفت: یکی از مشکلات منطقه همت آباد وجود بافت‌های فرسوده در این منطقه است و حدود 63 درصد از این منطقه فرسوده است . برنامه های  خوبی برای تغییر در این منطقه در نظر داریم و فقط با مشارکت مردم می توان در این منطقه تغییر ایجاد کرد، البته با زور هم نمی شود،  مردم را ترغیب کرد وباید شرایط مناسبی برای مشارکت مردم به وجود اورد.

 

مطالب پیشنهادی