9:34 1398/02/23

به گزارش مفتاح به نقل از فارس «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار خواند  و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه  شد.

وی با  اشاره به تاثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.

به گزارش مفتاح، وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات هدف عملیات مخرب قرار گرفته‌اند».

در بیانیه وزارت خارجه امارات تاکید شد که «این عملیات هیچ گونه خسارت جانی و مصدوم در بر نداشته است».

وزارتخانه یاد‌ شده اعلام کرد که «دستگاه‌‌‌های ویژه تحقیق پس از پایان تحقیقات در خصوص حوادث امروز،‌ نتایج آن را اعلام می‌کنند».

در ادامه این بیانیه آمده که «تحقیقات درباره شرایط حادثه با همکاری دستگاه‌های محلی و بین‌المللی در جریان است».

وزارت خارجه  امارات افزود: «سوخت و یا هیچ مواد مضری از کشتی‌ها نشت نکرده است».

وزارتخانه مذکور همچنین ادعا کرده که «بندر فجیره این کشور بدون هیچ توقفی مشغول به کار است و مطالب گفته شده در خصوص وقوع حوادث در بندر فجیره صحت ندارد».

شبکه المیادین ظهر یکشنبه از چند انفجار در بندر الفجیره امارات خبر داد و نوشت که این اتفاق بامداد امروز رخ داده است.

المیادین به نقل از منابع خود خبر داد که انفجارها متعلق به تعدادی نفتکش بوده که آتش گرفته و تعداد آنها هفت  تا ده نفتکش است.

وزارت خارجه امارات در ادامه بیانیه خود افزود: «جامعه جهانی باید مسئولیت منع تلاش‌‌ها برای آسیب زدن به خطوط کشتیرانی را بر عهده بگیرد».

دولت امارات تاکید کرد که «عملیات مخرب، امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کند».

مطالب پیشنهادی