به گزارش مفتاح, در چند روز گذشته «ریما بنت بندر» سفیر زن سعودی در واشنگتن از «منال الشریف» فعال حقوق بشر عربستانی که به آمریکا فرار کرده، خواسته بود تا با او گفت‌و‌گویی داشته باشد.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، «منال الشریف» که تا کنون جوایز بسیاری برای حمایت از حقوق زنان در عربستان سعودی کسب کرده با انتشار ویدئویی از این دعوت استقبال کرد و آن را نقطه تحول خوبی دانست.

او در این ویدئو گفت که در گفت‌و‌گو با سفیر سعودی، خواسته‌های بسیاری را مطرح خواهد کرد که یکی از آن‌ها آزادی بی قید و شرط فعالان زن عربستانی و تمامی زندانیان آزادی بیان است.

او همچنین گفت که خواستار برداشته شدن ممنوعیت سفر خانواده‌های بازداشت شدگان است.

این فعال حقوق بشر عربستانی اما شرط کرد که گفت‌و‌گو در داخل ساختمان سفارت سعودی در واشنگتن را نمی‌پذیرد و خواستار انجام گفت‌و‌گو در خارج از سفارت است.

«منال الشریف» پیش از این در سپتامبر ۲۰۱۷ گفته بود که «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی که در ماجرای قتل خاشقچی نقش اساسی داشته، تلاش کرده او را به عربستان باز گرداند.

پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول، بسیاری از فعالان حقوق بشر عربستانی در کشورهای دیگر، از حضور در اماکن دیپلماتیک این کشور خودداری می‌کنند.

 

فارس

مطالب پیشنهادی