9:15 1398/01/27

به گزارش مفتاح, عبدالله چمن گلی روز سه شنبه با اشاره به اینکه این قهرمان ملی پوش روز گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفت، افزود: وضعیت عمومی «رحمان» رو به بهبود است و طی چند روز آینده از بیمارستان مرخص می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که این قهرمان ملی با کسب سلامت کامل جسمانی بار دیگر در میادین بین المللی برای ایران اسلامی افتخارآفرینی کند.
شایان ذکر است سیامند رحمان با مهار وزنه 280 کیلوگرمی در رقابت های وزنه برداری آزاد قهرمانی در ژاپن به مدال طلا دست یافت.
مهرماه سال گذشته این وزنه بردار سنگین وزن دسته به اضافه 107 کیلوگرم مدال طلای بازی های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی را بر گردن آویخت.
این قهرمان اشنویه ای در نخستین حرکت وزنه 273 کیلوگرمی را مهار کرد، در دومین حرکت نیز وزنه 293 کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی که در اختیار خودش بود را بشکند.
«رحمان» برای سومین حرکت وزنه 295 را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی های پاراآسیایی را ارتقا داد.
قویترین مرد معلول جهان در پارالمپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل نیز رکورد 310 کیلوگرم را به ثبت رساند و این بار قصد دارد با صلاح دید و تصمیم کادر فنی رکورد جدیدی را در پارالمپیک 2020 توکیوی ژاپن به ثبت برساند.
سیامند رحمان متولد 1367 و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای اولین بار به اردوی تیم ملی وزنه ‌برداری معلولان دعوت شد.

 

ایرنا

مطالب پیشنهادی