8:37 1397/12/26

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، طرح خدمات نوروزی هلال احمر با حضور 1421 پایگاه کشوری و559 پایگاه ثابت در کشور کلید خورد. امسال خدمات هلال احمر 3 درصد افزایش در حوزه های عملیاتی ولجستیکی داشته است. هلال احمر در نوروز  98 با 1421پایگاه سیار، موقت و دائم و به کارگیری ظرفیت لجستیکی ۳۵۰۰ خودرو شامل آمبولانس، نجات، ترابری و مخابرات، 24 فروند بالگرد و همین طور با حضور ۵۵۰۰ امدادگر و نجاتگر وظیفه امداد رسانی به افراد مختلف را به عهده دارد. نزدیک به ۱۲ هزار نفر از جوانان به صورت داوطلبانه در ۱۲۲۶ پایگاه موقت و سیار که در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مکان های پرتردد قرار دارند، به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد.  با افزایش ۷۵ دستگاه خودروی نجات تیپ ۲ و توزیع آن در ۳۱ استان کشورعملیات نجات دهی مصدومان از داخل خودرو تسهیل و عملیات رها سازی در تصادفات سنگین سریعتر انجام می شود.

طرح خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز با حضور استاندار در مرکز امداد ونجات(EOC) کلید خورد. استاندار در این آئین ضمن دیدار از امکانات هلال احمر با اشاره به افزایش 30 درصدی مسافران نورزوی با توجه به بازگشایی رودخانه زاینده رود از تلاش های هلال احمر تشکر کرد وگفت: امید است بتوانیم به سمت صفر شدن تلفات جاده ای حرکت کنیم و با حضور همه دستگاه ها این آمار به حداقل برسد و سفر خوبی برای مسافران رقم بخورد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در آئین افتتاحیه طرح  امداد رسانی نوروز 98 گفت: جمعیت هلال احمر در دو طرح راهنمایان مسافران  نوروزی و طرح پست های ایمنی و سلامت و خدمات نوروزی به مسافران نوروزی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به برپایی 35 پایگاه در موادی وردی شهرها گفت: 900 نفر از جوانان به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت و به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

بنا به گفته مومنی 41 پایگاه نوروزی، یک پایگاه هوایی و دو پایگاه کوهستان در این طرح حضور دارند و بیش از 1200 امدادگر در طرح امداد نوروزی امسال شرکت دارند.

وی با اشاره به استقبال بیشتر مسافران از اصفهان به دلیل بازگشایی رودخانه زاینده رود  و افزایش مسافر گفت: برای خدمت رسانی باید آمادگی و تعامل بین بخشی  داشته باشیم. امیدواریم با همکاری استانداری و سازمان های مختلف خدمت رسانی بهتری انجام بدهیم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم اتفاق خاصی نیفتد اما در صورت حادثه نجاتگران آمادگی مناسب برای پاسخگویی داشته باشند.

وی با اشاره به هماهنگی مناسب بین هلال احمر و اورژانس گفت: شهروندان می توانند با تماس با تلفن 112 از خدمات هلال احمر استفاده کنند. امیدوارم پاسخگویی مناسبی داشته باشیم.

وی از خدمت رسانی داروخانه هلال احمر از یکم فروردین 98خبر داد وافزود: بیماران می توانند از اول سال بعد از داروخانه خدمات دریافت کنند. همکاران آماده خدمت رسانی مناسب به بیماران خواهند بود.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به حضور 22 دورزه هلال احمر در جاده ها ومبادی ورودی شهر جهت خدمت رسانی به مسافران گفت: 2600 پایگاه ثابت وموقت و سیار در این طرح حضور دارند.

گنج کریمی در ادامه حضور سازمان های تابعه به شکل متحد در طرح نوروزی را ویژگی ممتاز طرح امسال عنوان کرد وافزود: امسال در جهت خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران کلیه سازمان ها به شکا هماهنگ تری وارد شده اند.

وی پویش امسال را ( بهرفت) بهبود رفتارهای ترافیکی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که با پیوستن همه اقشار به این پویش شاهد کاهش تصادفات جاده ای و تلفات در نوروز 98 باشیم.

مطالب پیشنهادی